هاشمی شهری گفت: افراد بالای ۱۸ سال در مناطق شهری سیستان و بلوچستان به منظور افزایش ایمنی در مقابل ویروس کرونا از امروز شنبه می‌توانند واکسن را دریافت کنند.

هاشمی شهری رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  با بیان اینکه تا کنون افراد بالای ۲۸ سال می‌توانستند واکسن دریافت کنند گفت:  سیستان و بلوچستان جوانترین استان کشور محسوب می‌شود که بیشترین درصد افراد ساکن در مناطق روستایی و عشایری نیز در این استان زندگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه تا کنون ۳۳۰ هزار دُز واکسن کرونا در حوزه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تزریق شده است ادامه داد: تاکنون گروه‌های خاص شغلی مانند معلمان، دانشگاهیان، کارگران، دانشجویان و طلاب علوم دینی ساکن در مناطق روستایی و عشایری تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان امکان دریافت واکسن کرونا را داشتند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با توجه به احتمال افزایش تجمع در مراکز واکسیناسیون درخواست می‌شود افراد به منظور برنامه‌ریزی و پاسخگویی بهتر در مراکز تجمیعی دریافت واکسن حتما به سامانه SALAMAT.GOV.IR مراجعه و نسبت به اخذ نوبت اقدام کنند.

وی اظهارداشت: بر اساس مطالعات انجام شده واکسیناسیون از میزان مبتلایان، بستری و فوت شدگان ناشی از کرونا به شدت کاسته و روند فعلی کاهشی موارد مبتلا به کرونا در سیستان و بلوچستان نیز ارتباط مستقیمی با انجام واکسیناسیون داشته است.

هاشمی تاکید کرد: ضروری است شهروندان سیستان و بلوچستان علاوه‌بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، نیرو‌های بهداشت و درمان را برای پوشش کامل واکسیناسیون کمک کنند تا هرچه زودتر جمعیت غالب استان واکسینه شوند و بتوانیم این بیماری را کنترل کنیم.

به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان؛ با افزوده شدن ۱۸۵ مورد جدید کرونا در سیستان و بلوچستان شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۱۲۲ هزار و ۱۷۵ نفر رسید.

دکتر قاسم میری‌علی‌آباد اظهارداشت: در شبانه روز گذشته مورد فوتی کرونا در سیستان و بلوچستان گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه ۲۷۳ بیمار حاد تنفسی و ۹۲ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند افزود: از مردم عزیز درخواست می‌شود در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان ادامه داد: از آنجایی که کشف راه‌های انتقال کرونا و عوارض ناشی از آن نیازمند گذشت مدت‌زمانی از شیوع و اپیدمی ویروس است و سپس براساس یافته‌های علمی رفتار عامل بیماری شناسایی می‌شود ضروریست شهروندان تمام نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: کمبودی در دارو‌های ضد ویروس و تجهیزات مورد نیاز بیماران کرونایی در سیستان و بلوچستان وجود ندارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.