در پی سخنان توهین‌آمیز جو بایدن، تاجیکستان سفیر آمریکا در این کشور را احضار کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، تاجیکستان سفیر آمریکا در «دوشنبه» پایتخت تاجیکستان را احضار کرد و از وی در مورد اظهارات توهین‌آمیز جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا توضیح خواست.

وزارت امور خارجه تاجیکستان در یک بیانیه اعلام کرد شفاهاً در ارتباط با اظهارات توهین‌آمیز رئیس‌ جمهور آمریکا به سفیر این کشور هشدار داده است.

این اعتراض رسمی تاجیکستان در پی صحبت‌های ناشایست بایدن در مراسم یادبود حادثه ۱۱ سپتامبر رخ داده است. روز شنبه، جو بایدن هنگام سخنرانی در مراسم یادبود ۱۱ سپتامبر در پنسیلوانیا، ضمن اظهارات خود در مورد تحولات افغانستان گفت: «اگر آمریکا هواپیمای هرکولس سی- ۱۳۰ خود را در تاجیکستان نیز به پرواز درمی آورد، بسیاری از تاجیک‌ها همانند افغان‌ستانی ها از چرخ‌های آن آویزان می‌شدند!»

این صحبت‌ها در میانه دفاع بایدن از نحوه عقب‌نشینی مفتضحانه از افغانستان در پاسخ به انتقادات شدیدی که از وی شده بود، گفته شده است.

گفتنی است طبق نظرسنجی که ۳۱ اوت سال جاری از مرکز تحقیقاتی پیو منتشر شده است، ۴۲ درصد آمریکایی‌ها عملکرد بایدن در عقب‌نشینی از افغانستان را «ضعیف» می‌دانند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
مقصر اصلی پرت شدن افغانیا از هوا خود آمریکاست چون طالبان ساخته دست آمریکاست
آخرین اخبار