رئیس‌جمهور فرانسه ضمن استقبال از تشکیل دولت در لبنان از مقامات بیروت خواست تا اصلاحات لازم را هرچه سریعتر انجام دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، روز جمعه در اظهاراتی از تشکیل دولت جدید در لبنان استقبال کرد و بر تعهد سیاستمداران این کشور برای انجام اصلاحات تأکید کرد.

مکرون در این باره گفت: «تشکیل دولت جدید یک اقدام ضروری است و سیاستمداران لبنانی باید تعهدات لازم را برای انجام اصلاحاتی که به جامعه بین‌المللی اجازه می‌دهد به لبنان کمک کند، انجام دهند.»

این در حالی است که فرانسه بار‌ها در اقداماتی مداخله‌جویانه از جامعه جهانی خواسته بود تا برای ایجاد اصلاحات سیاسی در لبنان علیه بیروت فشار آورند.

فرانسه پیش‌تر از مقامات بیروت خواسته بود تا هرچه سریعتر ضمن حل اختلافات موجود، اصلاحات لازم و مورد نظر امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه را انجام دهد.

«میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان، امروز (جمعه) پس از دیدار با «نجیب میقاتی» مأمور تشکیل کابینه این کشور در بیروت و با حضور «نبیه بری» رئیس پارلمان این کشور، فرمان تشکیل دولت جدید را امضا کرد.

️نجیب میقاتی در این دیدار فهرستی متشکل از ۲۴ وزیر را تقدیم میشل عون کرد و رئیس‌جمهور لبنان نیز اعضای کابینه دولت هفتاد و هفتم این کشور را تأیید کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۱ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
اروپا یه اپسیلون از آمریکا بهتره
آخرین اخبار