وزارت خارجه روسیه ضمن ابراز نگرانی در مورد وضعیت گینه و رئیس‌جمهور «آلفا کنده» خواستار مصونیت وی شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  وزارت خارجه روسیه در وبگاه رسمی خود نوشت: امروز (دوشنبه) تحولات گینه در دستورکار جلسه وزارت خارجه قرار گرفت، مسکو عمیقا نگران تحولات کشور دوست گینه که روز گذشته در آن کودتای نظامی رخ داده، است.

در ادامه این پیام آمده است: طبق گزارشاتی که دریافت کردیم، کودتاچیان قدرت را به زور سلاح به دست گرفتند و توطئه‌گرانی نیز به محل اقامت رئیس جمهور «آلفا کُنده» حمله کردند و اکنون محل استقرار رئیس جمهور مشخص نیست. روسیه خواستار مصونیت رئیس جمهور «کنده» است.

وزارت خارجه روسیه در ادامه اضافه کرد: ما هرگونه تلاش برای کودتا را محکوم کرده و تاکید می‌کنیم وضعیت گینه باید در اسرع وقت طبق قانون اساسی به آرامش بازگردد و از نیرو‌های سیاسی این کشور می‌خواهیم از اقداماتی که موجب افزایش خشونت می‌شود دوری کنند.

تحولات روز گذشته بیانگر وقوع کودتا در گینه است. فرمانده کودتا از انحلال حکومت گینه، توقف کار قانون اساسی و بسته شدن مرز‌ها خبر داد.

تی‌آرتی نیز در این باره اعلام کرد: «یک سرهنگ ارتش گینه پس از ساعت‌ها تیراندازی اطراف کاخ ریاست‌جمهوری گینه، بیانیه‌ای منتشر و اعلام کرد که دولت آلفا کُنده منحل شد، و مرز‌های غربیِ گینه بسته شدند.»

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در واکنش به کودتای نظامی در گینه گفت: من به شدت کودتا در گینه را محکوم می‌کنم و خواهان آزادی رئیس‌جمهور آلفا کنده هستم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار