مسئول واحد نمایش حوزه هنری کردستان گفت:مهلت ارسال آثار به سومین جشنواره استانی تئاتر تئاتر وتار در کردستان تا پایان شهریور ماه تمدید شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،شهرام میرزایی کردستانی مسئول واحد نمایش حوزه هنری کردستان گفت: جشنواره استانی تئاتر تئاتر وتار با هدف شناسایی، جذب و پرورش هنرمندان جوان، جریان سازی در حوزه نمایش بر اساس ارزش‌های اسلامی، انقلابی و فرهنگی،تبادل فکر و اندیشه و فراهم کردن زمینه برای عرضه توانمندی هنرمندان تئاتر برگزار می‌شود.

او افزود:معرفی و برجسته سازی چهره‌های برتر تئاتر کردستان، فراهم کردن زمینه برای عرضه توانمندی هنرمندان تئاتر کردستان در سطح ملی و بین المللی، تأمین نیاز فرهنگی جامعه مخاطب و توزیع عادلانه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در تمامی شهرستان‌های استان از دیگر اهداف برگزاری جشنواره است.

مسئول واحد نمایش حوزه هنری کردستان با بیان اینکه جشنواره استانی تئاتر وتار در یک بخش رقابتی برگزار می‌شود افزود: تمامی هنرمندان ساکن استان و یا کردستانی‌های مقیم در سایر نقاط کشور می‌توانند در این جشنواره حضور داشته باشند.

میرزایی کردستانی با اشاره به اینکه موضوع آثار ارسالی به جشنواره آزاد است، افزود: با توجه به استقبال خوب علاقه‌مندان به تئاتر مهلت ارسال آثار به جشنواره تمدید گردیده است.

او با بیان اینکه اولویت پذیرش با متون نگاشته شده توسط نویسندگان بومی است ومتونی که در جشنواره‌های پیشین به اجرا درآمده امکان اجرا توسط همان گروه اجرایی در این جشنواره را ندارد، گفت: به منظور تقویت و تشویق فعالیت‌های هنری خانوادگی، نمایش‌های که بخش اصلی عوامل تهیه آن از یک خانواده باشند، از دیگر اولویت‌های پذیرش این دوره از جشنواره است.

مسئول واحد نمایش حوزه هنری کردستان افزود: هنرمندان جهت شرکت در جشنواره باید آثار خود را در مهلت مقرر به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند و دبیرخانه جشنواره اول مهر ماه نتایج بازخوانی متون ارسالی را اعلام و سپس از ۳۰ مهرماه بازبینی آثار انتخاب شده به صورت حضوری انجام می‌شود، که در نهایت با حضور آثار راه یافته به بخش نهایی و رقابتی، این جشنواره ۱۷ تا ۱۹ آذر ماه سال جاری در بیجار برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.