دبیر قرارگاه عدالت تربیتی وزارت آموزش و پرورش با ابراز تاسف از وضعیت نامطلوب فضای فیزیکی آموزشی در استان کردستان گفت: باید راهکار‌های فرعی برای عبور از این چالش در نظر گرفته شود.

باشگاه خبرنگاران جوان؛ معصومه پهلوان - رضا پرنیان در جلسه ستاد توسعه عدالت در فضا‌های آموزشی و شورای آموزش و پرورش کردستان اظهار کرد: سه کلید واژه با مردم از مردم برای مردم بستر برقراری عدالت آموزشی است.

وی افزود: گروه‌های جهادی، بسیج و سازندگی و سپاه که تجارب متعددی در این مسائل دارند و نیز از ظرفیت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) وارد عرصه شوند تا فاصله معناداری که سرانه فضای آموزشی کردستان با سرانه کشور است تعدیل شود

 مشاور وزیر و دبیر قرارگاه عدالت تربیتی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر لزوم اولویت بندی در اختصاص بودجه به مدرسه سازی گفت: شهرستان‌هایی که سرانه فضای آموزش در آن پایین است در اولویت قرار گیرد.

پرنیان ادامه داد:  مسائل و چالش های کردستان در جلسه ستاد کشوری  توسعه عدالت در فضا‌های آموزشی مطرح می‌شود و در استان هم باید گلایه مندی‌های خیرین شنیده و برطرف شود.

مشاور وزیر و دبیر قرارگاه عدالت تربیتی وزارت آموزش و پرورش گفت: نظام تعلیم و تربیت، خط مقدم رشد و توسعه هر جامعه‌ و توسعه در هر نقطه از دنیا منوط به میزان پیشرفتگی نظام آموزشی آن است.

پرنیان ادامه داد: در ایران اسلامی هم به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران اتفاقات بزرگی افتاده است ولی فاصله زیادی تا استاندارد‌های لازم در رشد و توسعه فضا‌های آموزشی داریم.

وی  با اشاره به اینکه تلنبار شدن کمبود‌ها باعث شده تا بحرانی شکل گیرد، افزود: همین موضوع باعث شده تا ساختار بودجه این اجازه را ندهد تا اعتبار و بودجه لازم برای یک استان به صورت کامل تامین و هزینه شود.

وی پیشنهاد داد تا از و ظرفیت بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام بهره گرفته شود و افزود برنامه‌ریزی شود تا جشنواره بومی خیرین مدرسه ساز با استفاده از ظرفیت سرمایه داران کردستانی در داخل و خارج از کشور تشکیل شود

پرنیان افزود: به دلیل سختی در تردد می‌شود این مجمع را برای استان کردستان به میزبانی پایتخت و در تهران برگزار کرد که چهارمحال بختیاری چنین تجربه‌ای را داشت و حدود ۴۰۰ میلیارد در آن جشنواره جمع آوری شد.

مشاور وزیر و دبیر قرارگاه عدالت تربیتی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: عدالت فضای آموزشی باید به صورت یکسان برای تمامی دانش آموزان در سرتاسر کشور فراهم شود.

وی اضافه کرد: گفتمان حال حاضر دولت در زمینه ورود مردم به حوزه طرح‌های عام المنفعه است که در حوزه مدرسه سازی این مسئله نمود بیشتری دارد.

مشاور وزیر و دبیر قرارگاه عدالت تربیتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه حدود ۵۲ شرکت دولتی و خصوصی در کردستان وجود دارد که باید آستین همت بالا زده و وارد حوزه عمل شوند افزود: معلم و مدیر آموزگاران باید مسئول پروژه‌های مدرسه سازی در قالب طرح رئیس جمهور باشد

پرنیان از مدیر کل آموزش و پرورش و مدیر کل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس خواست تا گزارش روزانه عملکرد مسئولیت اجتماعی واحد‌های تولیدی و شرکت‌ها را به استاندار استان ارائه دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.