با توجه به ایام سوگواری سالار شهیدان امام حسین و شرایط حاد کرونایی در استان، مهلت ارسال آثار به جشنواره تئاتر خیابانی مریوان تا ۱۰ شهریور تمدید شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، عبیدالله رستمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: با توجه به همزمانی ارسال آثار به پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی با ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و شرایط حاد کرونایی مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا ۱۰ شهریورماه تمدید شد.

 رستمی به اهداف برگزاری پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان اشاره کرد و افزود: تقویت امید، افزایش نشاط اجتماعی با بهره‌گیری از قابلیت‌های هنر نمایش، تقویت انگیزه همدلی و مشارکت اجتماعی، ارتباط بی‌واسطه با مخاطبان و شهروندان برای انتقال مفاهیم از طریق تئاتر خیابانی و ایجاد امکانی برای تبادل تجربه‌های نو و دانش تئاتر بین هنرمندان کشور از اهداف برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی مریوان است.

او با اشاره به اینکه با توجه به شرایط کرونای امکان اجرای عمومی جشنواره در سال جاری نیز فراهم نیست، گفت: در این راستا برای گروه‌های متقاضی، در این مرحله ارسال تأییدیه اجرای عمومی آثار ضروری نیست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به موضوع و محور‌های پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان اشاره کرد و افزود: پاسداشت فداکاری‌ها و ایثار مدافعان کشور و قهرمانان ملی به ویژه مدافعان سلامت، توجه به حقوق کودکان و نوجوانان در جامعه با محوریت گروه‌های خاص نیازمند حمایت، آگاهی‌بخشی و دانش‌افزایی درباره آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعتیاد، بیکاری، طلاق و تلاش در پیشگیری از این آسیب‌ها از موضوعات اولویت‌دار جشنواره تئاتر خیابانی مریوان است.

رستمی افزود: توجه به موضوعات شهروندی و معضلات شهری، محیط زیست، مصرف بهینه انرژی، منابع طبیعی و ثروت‌های ملی (با تأکید برحفظ جنگل‌ها)، ترویج فرهنگ صلح و دوستی و احترام متقابل بین ملت‌ها از دیگر موضوعات در اولویت انتخاب آثار در این دوره از جشنواره است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.