مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از انتشار فراخوان هفدهمین جشنواره تئاتر کردی سقز خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،  عبید رستمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اظهار داشت: با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اعلامی از سوی ستاد کرونا استان و برای ایجاد نشاط اجتماعی در دوران پسا کرونا و امید بخشی به جامعه هفدهمین جشنواره تئاتر کوردی سقز برگزار می‌شود.

رستمی با اشاره به اینکه این رویداد پس از ۲ سال وقفه به دلیل شیوع کرونا برگزار می‌شود، افزود: این جشنواره با رویکرد فرهنگ و ادبیات کُردی، ایجاد شور و نشاط اجتماعی، کشف استعداد‌های خلاق در حوزه نمایش‌های بومی، نگاه هنرمندانه وتحلیلی به مسائل اجتماعی روز برگزار می‌شود.

او از دیگر محور‌های این جشنواره را محیط زیست وبحران ویروس کرونا و بازآفرینی متون شفاهی و مکتوب کُردی و حماسه‌ها و آیین‌ها و رسوم ملی و مذهبی از طریق هنر فاخر نمایش دانست و گفت: این دوره از جشنواره به صورت صحنه‌ای و رقابتی با حضور ۷ اثر با شرایط و ضوابط مندرج در فراخوان به اجرا درمی آید.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اعلام اینکه این جشنواره آذرماه سال جاری در شهرستان سقز برگزار می‌شود، عنوان کرد: ارسال یک اثر از سوی کارگردان با مجوز نویسنده اثر، شرکت برای نخستین بار در این جشنواره و حداقل ۳۰ و حداکثر ۹۰ دقیقه زمان نمایش از مهمترین شرایط شرکت در این جشنواره است.

رستمی یادآور شد: تکمیل فرم شرکت در جشنواره، ارسال پنج عدد لوح فشرده از اجرای اثر، اجرای عمومی آثار قبل از بازبینی و ارسال سه نسخه متن به زبان کُردی از دیگر موارد موجود در فراخوان جشنواره است.

اواعلام کرد: آخرین مهلت ارسال آثار به همراه متن نمایشی برای بازبینی تا پایان وقت اداری ۲۵ مهرماه سالجاری و زمان اعلام بازبینی ۱۰آبان و زمان برگزاری جشنواره اوایل آذرماه است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.