آئین اختتامیه دومین جشنواره تئاتر ماه کردستان در سینما آزادی بیجار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، دومین جشنواره استانی تئاتر ماه در حالی بکار خود پایان داد که شرایط ویژه کرونایی بر جامعه حاکم است و با این وجود، ۲۹ اثر از هنرمندان کردستان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از این تعداد هشت اثر برای بازبینی به هیأت داوری رسید.

از هشت اثر بازبینی باز هم به علت شیوع ویروس کرونا، یک اثر از ادامه کار انصراف داد و اختتامیه با هفت اثر برگزیده هیات پنج نفره داوران و با حضور جمعی از مسوولین استانی و شهرستانی و بازیگران منتخب در سینما آزادی با رعایت فاصله اجتماعی و نکات بهداشتی برگزار شد.

اثرات برگزیده این جشنواره که موفق به دریافت لوح تقدیر و جایزه نقدی شدند به ترتیب «یک زندگی بهتر از سقز، حال همه ما خوب است از بیجار، به عطر سبز از قروه، ۱۹۸۸ از قروه، رویدن از سنندج، سمفونی حیوانات از سنندج، درد از سنندج» بود که در عناوین مختلف نقش آفرینی موفق به کسب رتبه شدند.

بهرام نصرالهی زاده رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان در این آیین گفت: عرصه فرهنگ و هنر نباید امر حاشیه در نظر گرفته شود، هنر آمیختگی با روان انسانی دارد و فرهنگ و هنر موجب تعالی، رشد و سعادت روح انسانی خواهد شد که در کنار حفظ سلامت جسمی مهم و کارگشا است.

او تاکید کرد: در کنار پروژه‌های عمرانی و آبادانی، مساله هنر هم به لحاظ آسیب پذیری باید به آن با جدّیت رفتار کرد، آسیب‌های اجتماعی خسارت‌های سنگین و گاه جبران ناپذیری در پی خواهد داشت و در این میان، هنر پروری و تکریم هنرمندان موجب کاهش این موارد خواهد شد.

نصرالهی زاده افزود: برگزاری چنین آیینی با این وضعیت کرونایی، متأسفانه در شأن و منزلت هنر و هنرمندان نیست و این وعده را خواهیم داد که با همکاری اعضای جشنواره و حوزه هنری، پس از ریشه کنی کامل ویروس منحوس کرونا در کشور، برنامه تجلیل از هنرمندان در بیجار برگزار شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.