بیش از یک میلیون گیمر در معرض هک قرار گرفتند

یک تیم تحقیقات امنیتی نقص اطلاعاتی را در فعالیت‌ های یک توسعه دهنده بازی های رایانه‌ ای مشهور در چین کشف کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، یک تیم تحقیقاتی بازی‌های رایانه‌ای به تازگی در چین اطلاعات کاربرانش را در یک مخزن داده بدون اقدامات امنیتی ذخیره کرده و آن‌ها را در معرض خطر هک و کلاهبرداری قرار داده است.

به گفته تیم تحقیقاتی vpnMentor، توسعه دهنده محبوب بازی‌های اندرویدی EskyFun از سرور ناامن برای ذخیره حجم وسیعی از داده‌های جمع آوری شده از کاربران در بازی‌های خود استفاده کرده است. گفتنی است که بسیاری از داده‌های جمع آوری شده توسط این شرکت بسیار حساس بودند و این تیم خاطر نشان کرد که هیچ دلیلی برای یک شرکت بازی‌های ویدیویی وجود ندارد که فایل‌های دقیقی از کاربران خودش را نگه دارد. از آنجا که این داده‌های حساس ایمن نیستند، احتمالاً تمام اطلاعات در معرض خطر کلاهبرداری، هک یا بدافزار‌ها قرار دارند.

هکرها

شرکت EskyFun Entertainment Network Limited یک ناشر بازی موبایل از چین است که دارای عناوین متعدد اندرویدی محبوب است. این عناوین شامل بازی‌هایی است که بر اساس نقش آفرینی و ژانر فانتزی ساخته شده اند و تعداد بارگیری آن‌ها بیش از ۱.۵ میلیون است. تیم تحقیقاتی vpnMentor نقض اطلاعات را در ژوئیه ۲۰۲۱ کشف کرد و بلافاصله شرکت را مطلع کردند اما این شرکت هیچ واکنشی نشان نداد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار