سوختن بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از جنگل‌های کالیفرنیا

مقامات آمریکایی از سوختن بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی جنگلی ایالت کالیفرنیا خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، آتش سوزی جنگل در منطقه کالدور در کالیفرنیا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از جنگل‌های این منطقه را به کام خود کشیده است. مقامات گفته اند انتظار می‌رود باد‌هایی که موجب شعله ور‌تر شدن این آتش سوزی شده است در چند روز آینده کاهش یابد.

بر این اساس، آتشی که به جان این منطقه از کالیفرنیا افتاده است تاکنون بیش از ۱۰۴ هزار هکتار از اراضی جنگلی این منطقه را سوزانده است در حالیکه به گفته مقامات فقط ۵ درصد از آتش سوزی مهار شده است. علت پیشروی این حریق بزرگ و شعله ور‌تر شدن آن باد‌هایی بوده است که بین ۳۰ تا ۴۰ متر بر ثانیه سرعت داشته اند.

این آتش سوزی تاکنون ۳۵۱ ساختمان را به طور کامل ویران کرده است. به دنبال هشدار آتش سوزی توسط مقامات، ۹ جنگل ملی در این منطقه به طور کامل بسته شده اند و هیچکس حق ورود به این جنگل‌ها را ندارد. همچنین هوای مناطق درگیر آتش سوزی به شدت دود آلود و پیش بینی می‌شود به علت غلظت آلودگی پدیده وارونگی هوا اتفاق بیافتد که این مسئله موجب شعله ور‌تر شدن آتش می‌شود.

پیشتر آتش سوزی دیکسی که از اواسط ماه ژوئیه در جنگل‌های شمال کالیفرنیا ادامه داشت، موجب شد که شهر گرینفل که ۱۵۰ سال قدمت داشت، ظرف دو ساعت به کلی نابود شود. تغیرات آب و هوایی که باعث افزایش اوج گرما و خشکسالی در سراسر جهان، به ویژه در آمریکای شمالی شده است در این آتش سوزی‌ها نقش داشته است.

آمریکا بزرگترین تولید کننده گاز‌های گلخانه‌ای در جهان است. با این حال، این کشور حاضر نیست به تعهدات خود برای جلوگیری از تغییرات اقلیمی عمل کند. پیش‌تر دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا از توافقنامه آب و هوایی پاریس خارج شد. همچنین اعضای جمهوریخواه کنگره به شدت مخالف هر گونه برنامه برای مقابله با تغییرات اقلیمی هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آتش سوزی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار