یک رسانه آمریکایی نوشت، خشکسالی در ایالت کالیفرنیای آمریکا ممکن است منجر به تعطیلی نیروگاه اصلی این ایالت شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی نیوزویک در مطلبی تحت این عنوان که خشکسالی در کالیفرنیا ممکن است منجر به تعطیلی نیروگاه اصلی این ایالت شود، نوشت: کاهش سطح آب رودخانه اوروویل به کمتر از ۶۴۰ فوت رسیده است؛ سطحی که ممکن است مقامات را مجبور به تعطیلی نیروگاه اصلی دولتی این ایالت برای نخستین بار کند.

آسوشیتدپرس هم در این باره در گزارشی اعلام کرد: ذخیره آب ممکن است اوایل ماه اوت به کمتر از حد مجاز تعیین شده برسد و فشاری مضاعف بر زیرساخت برق کالیفرنیا در جریان گرمترین فصل سال وارد کند.

رودخانه اوروویل علاوه بر نقش مهمی که در صنعت گردشگری شمال کالیفرنیا دارد سالانه به آبیاری حدود ۲۵ درصد محصولات کشاورزی در آمریکا کمک می‌کند. خشکسالی شدید موجب تبخیر آب سریعتر از میزان معمول شده است و این امر مقامات را بر آن داشته است تا کاهش بی سابقه سطح آب رودخانه را پیش بینی کنند.

جی لوند، مدیر مرکز علوم آبخیزداری دانشگاه کالیفرنیا اعلام کرد ذخیره آب در کالیفرنیا امسال ۵۰ درصد کمتر از حد انتظار است و درختان مجاور رودخانه اروویل به علت کمبود آب سیاه شده‌اند.

در همین حال پایین آمدن سطح آب در شهر کانتی موجب نگرانی ساکنان این شهر شده است. این شهر سال ۲۰۱۸ مرگبارترین آتش سوزی آمریکا را در یک قرن گذشته تجربه کرد که ۸۵ کشته بر جا گذاشت. سال گذشته نیز ۱۵ تن دیگر در آتش سوزی کشته شدند.

خشکسالی بخشی از زندگی ساکنان کالیفرنیاست؛ ایالتی که در آن شرایط آب و هوایی به سبک خاورمیانه به معنای تابستان‌های همواره خشک و زمستان‌های سرد است.

سال گذشته به لحاظ بارش خشکترین سال برای سومین سال بود و دمای هوا در بیشتر نواحی این ایالت بسیار بالا بود.

سطح آب در رودخانه مندوسینو در امتداد رودخانه روسی در شمال کالیفرنیا نیز پایین آمده است و این امر موجب شد تا مقامات این ایالت میزان آب مورد نیاز ۹۳۰ کشاورز را کاهش دهند.

سطح پایین آب در سراسر کالیفرنیا بر میزان برق تولیدی نیروگاه‌های برق آبی این ایالت به شدت تاثیرگذار خواهد بود و آن را محدود خواهد کرد.

یک مقام آمریکایی اعلام کرد هنگامیکه سطح رودخانه اوروویل بالاست، نیروگاه ادوارد هیت و نیروگاه‌های مجاور می‌توانند تا ۹۰۰ مگاوات برق تولید کنند. یک مگاوات برق برای تامین برق بین ۸۰۰ تا یک هزار خانه کافی است.

کاهش سطح آب برخی مقامات کالیفرنیا را نگران کرده است به ویژه پس از آنکه این ایالت تابستان گذشته در جریان گرمای شدید هوا که موجب شد کالیفرنیا نخستین قطع برق را در ۲۰ سال گذشته تجربه کند با کمبود برق مواجه شد.

اما مقامات بخش انرژی این ایالت می‌گویند از آمادگی بهتری برای تابستان امسال برخوردارند و در آستانه ماه‌های گرم تابستان سه هزار و ۵۰۰ مگاوات ذخیره برق اضافی در اختیار دارند.

پایین آمدن سطح آب همچنین مقامات بخش گردشگری را با چالش مواجه کرده است، اما این مسئله هنوز به مشکلی برای ورود گردشگران تبدیل نشده است.

با توجه به لغو محدودیت‌های کرونا در سراسر کالیفرنیا، یک مقام پارک‌های دولتی شمال کالیفرنیا اعلام کرد حضور گردشگران در بیشتر پارک‌های منطقه تحت کنترل او دو برابر هر سال است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار