پسر رئیس جمهور فراری افغانستان در محله ای اعیان نشین در واشنگتن دی.سی در خانه‌ای ۱.۲ میلیون دالری سکونت دارد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه دیلی میل در گزارشی فاش کرد که «طارق غنی»، پسر رئیس جمهور فراری افغانستان که نمی‌خواهد درباره بحران کنونی در افغانستان اظهارنظر کند، استاد رشته اقتصاد است و در محله خوشنام واشنگتن دی.سی در خانه‌ای ۱.۲ میلیون دالری سکونت دارد.

زندگی مجلل پسر ۳۹ ساله اشرف غنی در شرایطی در جریان است که خیابان‌های کابل به موجب تسلط طالبان و آغاز حکمرانی آنها در رعب و وحشت به سر می‌برد. طارق غنی به همراه همسرش الیزابت پیرسون، خانه مجلل و سرخ رنگی به ارزش ۱.۲ میلیون دالر در یک مایلی ساختمان کنگره آمریکا در محله جذاب واشنگتن دی.سی دارند.

زندگی لوکس پسر اشرف غنی در آمریکا + تصاویر

این زوج خانه سه خوابه خودشان را در سال ۲۰۱۸ به قیمت ۹۵۹ هزار دالر خریداری کردند و ارزش ملک آنها از زمان آغاز پاندمی کرونا افزایش یافته است. متوسط قیمت املاک و مستغلات این منطقه در هفت درصد برتر این کشور است. طارق که متولد ایالات متحده است، در مریلند به همراه اشرف غنی، رولا، مادر لبنانی و خواهر ۴۳ ساله‌اش مریم بزرگ شد و دیلی میل فاش کرد که او از طرفداران پر و پا قرص فشن و مد در بروکلین است.

او به تازگی پس از دو سال فعالیت به عنوان اقتصاددان ارشد گروه بین‌المللی بحران به استادی برگشت. این گروه خود را «مستقل، سازمانی غیر انتفاعی و غیر دولتی متعهد به جلوگیری و حل درگیری‌های مرگبار» توصیف می‌کند.

زندگی لوکس پسر اشرف غنی در آمریکا + تصاویر

دیلی میل افزوده است که وقتی این روزنامه برای کسب نظر از او به منزلش رفت، او صراحتا از بحث در مورد وضعیت پیش آمده در افغانستان خودداری کرد. او با جدیت و قاطعیت گفت «نه» و درب منزلش را بست.

زندگی لوکس پسر اشرف غنی در آمریکا + تصاویر

چند ساعت بعد، او در محله پرتجمل لوگان سیرکل در واشنگتن دی.سی در حال وقت گذرانی دیده شد. او به یک فروشگاه ساعت و چرم رفت و بعد در کافه‌ای نشست. یکی از دوستانش هم بعدا به او ملحق شد.

به دنبال جدایی دو ساله او از دانشگاه، طارق غنی اکنون به نقش سابق خود به عنوان استادیار استراتژی در دانشگاه خصوصی واشنگتن در سن لویی بازگشته است و در دانشکده بازرگانی «اُلین» سخنرانی می‌کند.

زندگی لوکس پسر اشرف غنی در آمریکا + تصاویر

او مدرک کارشناسی خود را در زمینه امنیت بین‌الملل از دانشگاه استنفورد دریافت کرد و سپس در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری از دانشکده بازرگانی هاس دانشگاه برکلی کالیفرنیا، که همسرش هم در آنجا تحصیل کرده بود، فارغ التحصیل شد.

همسر طارق، مدیر اجرایی سناتور الیزابت وارن دموکرات است. او پیش از آن به عنوان مشاور سیاسی حوزه سلامت و اقتصاد فعالیت میکرد. او همچنین موفق به دریافت بورس تحصیلی رودز برای تحصیل در دانشگاه آکسفورد شد.

زندگی لوکس پسر اشرف غنی در آمریکا + تصاویر

اشرف غنی بعد از تصرف کابل به دست طالبان به دنبال اعلام برنامه خروج نظامیان آمریکایی، از کشور فرار کرد و به دنبال آن صحنه‌های دلخراشی از فرار شهروندان افغانستان دیده شد.

بمنابع روسی مدعی شدند که اشرف غنی با ۱۶۹ میلیون دالر پول نقد کشور را ترک کرده است. این منابع همچنین گفتند که مقادیری از این پول جا ماند چون بالگرد اشرف غنی جای کافی نداشت. غنی ۷۲ ساله که ظاهرا در امارات به سر میبرد، در پیامی ویدیویی خروج از کشور به همراه پول را تکذیب کرد و آن را ترور شخصیت خواند. او گفت افغانستان را ترک کرد تا کشتار به راه نیفتد.

زندگی لوکس پسر اشرف غنی در آمریکا + تصاویر

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اکبری
۱۵:۰۹ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
او مأموریت خود را تمام کرد و دولت را به پشتون ها داد و اقلیت ها را تضعیف کرد و رفت.
آخرین اخبار