کمیساریای عالی پناهجویان سازمان ملل از آوارگی داخلی مردم افغانستان پس از تسلط گروه طالبان در این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، فیلیپو گراندی، کمیساریای عالی پناهجویان سازمان ملل موج گسترده مهاجرت مردم افغانستان به خارج از کشور را رد کرد.

بر این اساس، گراندی گفت: در واقع هم اکنون شمار افغان‌هایی که در داخل این کشور آواره شده اند یا آنچه که ما آوارگان داخلی می‌نامیم بیش از سه میلیون نفر برآورد می‌شود و بسیاری از این افراد - رقمی بالغ بر بیش از نیم میلیون نفر - در چند روز گذشته آواره شده اند.

وی افزود: باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا آرامش نسبی که پس از تسلط طالبان بر کشور حاکم شده به بهبود وضعیت آوارگان منجر خواهد شد یا خیر. ما بایستی به این افراد دسترسی پیدا کنیم تا بتوانیم به آن‌ها کمک کنیم بویژه آن‌هایی که در خیابان‌ها می‌خوابند. شاید برخی از آن‌ها بتوانند به خانه‌های خود بازگردند.

این مقام سازمان ملل ادامه داد: اولویت فعلی ما در داخل افغانستان به آوارگی اجباری مردم مربوط می‌شود. شمار افرادی که به هر علتی تصمیم گرفته اند به کشور‌های همسایه پناه ببرند بسیار کم است. شاید حرکت آوارگان به سوی کشور‌های همسایه آغاز شود و به همین علت ما از آنان خواسته ایم مرز‌ها را باز نگه دارند. اما هنوز شاهد حرکت گروهی مردم (به خارج از افغانستان) نیستیم.

کمیساریای عالی پناهجویان سازمان ملل درباره آمادگی کشور‌های اروپایی برای پذیرش پناهجویان افغان گفت: ابتدا می‌خواهم موضوع را روشن کنم که اشتباه بیان شده است آنچه که چند کشور مشخص غربی می‌خواهند انجام بدهند این است که نه تنها شهروندان و اتباع خودشان بلکه افرادی را که با آن‌ها در ارتباط بوده اند از افغانستان خارج سازند. این‌ها افرادی هستند که شاید در معرض خطر باشند و غربی‌ها مسئولیت دارند آن‌ها را خارج کنند؛ شمار این افراد، هزاران نفر است.

گراندی تصریح کرد: آژانس پناهندگان سازمان ملل به علت ماهیت فعالیتی که انجام می‌دهد با گروه‌ها و نهاد‌های متفاوت در کشور‌ها در تماس است و از این جهت، در مسیر پیشروی طالبان در افغانستان با آن‌ها در ارتباط بوده و مسائلی را که لازم باشد با آنان مطرح خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
نمی شود افغانیهای مقیم ایران را هم قبول کنید . خسته شدیم از حضور پررنگشان از زمانهای دور تا الان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
فقط تو ایران نیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
اینقدر بدم میاد از مردمی که کشور خودشون رو گل و بلبل و خودشان را خوش غیرت میدانند .
ایرانیان و دوستان عزیز با این امکانات و ظرفیتها ایران باید با چند کشور اول و برتر جهان مقایسه میشد پس ما هم چندان زرنگ و موفق عمل نکردیم و این قدر به دروغ خود سنایی نکنیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
خدایا رهبر ما را حفظ کن که با درایت و اقتدار باعث آرامش و امنیت کشور ما است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
به ما چه؟
چطور ما توی سوریه و لبنان هستیم رسانه های کثیف خارجی میگن ایران داره دخالت میکنه؟(بذارید اسرائیل هر غلطی میخواد بکنه)
اما حالا توبه کردند رسانه های خارجی؟و میگن ایران باید به افغانستان کمک کنه؟
نه جانم اینا میخوان ایران و افغانستان رو روبروی هم بذارن و نیرو های ایران از سوریه و لبنان خارج بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
افغانی ها اومدن تووی ایران همه کارها رو گرفتن و ایرانی باید بیکار بمونه بخوابه خونه آهای مسولین از خواب بیدار بشین اگه جوانی بیکار باشه نامنی و خلاف و طلاق و... رونق پیدا میکنه مگه جوانهای ما بیکار نیستن این سرمایه دارها از پول سیر نمی اینها از افغانی استفاده میکنن نه بیمه دارن نه میتونن شکایت کنن این افغانی ها اومدن بنایی کفاشی کیف دوزی گچ کاری سنگ کاری نگهبانی مرغ داری مکانیکی شهرداری و.... رو گرفتن آیا اینها شغل نیست آیا اگه اینها نباشن جوانی بیکار میمونه تورو خدا این صدا و پیغام خیلی هاست به گوش مسولین برسونید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
هرکسی باید غیرت داشته باشه مثل جوونای غیور ایرانی از کشورش دفاع کنه نه اینکه پابه فراربذاره اگه جوانان افغان هم پای کشورشون بمونن موفق میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
طالبان همان داعشه
همان طالبان قدیم
اما باسیاستی جدید و پشت این سیاست کثیف کسی جز امریکای ملعون نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
به هیچ عنوان طالبان داعش نیست
Iran (Islamic Republic of)
ع
۱۰:۲۵ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
همین ۳ میلیونی که داخل ایران هست نه ماسک میزنن نه واکسن زدن بدون گواهینامه میزنن به این اون بیشترشون الان زندانن ، نون کارگر ایرانی اجر کردن اینا همش از برکات حضور غیر قانونی افغانی هاست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
یک ماه پیش در شهر کاشان یکی از همین عزیزان افغان از پشت با موتور زد به یکی از بستگان مان ، بیست روز بنده خدا در کما بود حالا هم که بهوش آمده کسی را نمیشناسه .
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۱۰:۰۸ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
باشگاه خبرنگاران کمی جرات داشته باش حق رو بگو واقعا اون افراد اطراف هواپیمای آمریکایی افغان نبودند برو لب مرز خراسان ببین چه خبره .شرافت و قسم خبرنگاران کجا رفت؟ فقط کم مونده تیتر بزنید درخواست افغان های خارج از کشور برای برگشت به کشورشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
اره اونا آمریکایی بودن تغیر قیافه دادن سوارشون نکردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
پیش بینی من اینه که به زودی وضعیت مردم افغانستان روز به روز بهتر میشه چون دیگه جنگی نباید درکار باشه، دولت افغانستان به طور کامل شکست خورد و مردم هم هیچ کاری برای حمایت از دولت نکردند و درحال حاضر طالبان بدون رقیبه و دیگه نیازی به جنگ و ناامنی نیست و احتمالا گروه طالبان به زودی از فاز نظامی خارج و به فاز سیاسی وارد میشه و همین موضوع باعث ایجاد امنیت برای مردم افغان میشه. چه بسا تا چند سال آینده، وضعیت مردم افغان نسبت به مردم ایران بهتر هم بشه چون افغانستان نه با کشور خاصی مشکل داره و نه تحت تحریمه و با سرمایه‌گذاری و رسیدگی کشورهای شرقی و غربی از جمله آمریکا احتمالا شرایطشون طوری میشه که افغانی‌های داخل ایران هم تصمیم بگیرن برای زندگی بهتر برگردن افغانستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
مگه تا حالا تحریم بوده
خو باهوش دولت افغانستان مطیع امریکا بود پس چرا احوالاتش خوب نبود
زندگی مردم افغانستانو طالبانی که کم از داعش نیستن میخواد درس کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
من جای افغانیا بودم فلفور از افغانستان فرار میکردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
هنوز خبر ندارن چه بلایی قراره سرشون بیاد
اگه ما بدادشون نرسیم قتل عام میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
اونوقت کی به داد خودمون میرسه
آخرین اخبار