وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد آنکارا مذاکرات خود را با طالبان، آمریکا و دیگر متحدانش در زمینه امنیت فرودگاه کابل ادامه می‌دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد: ترکیه با همه طرف‌های افغانستان از جمله طالبان برای امنیت فرودگاه کابل در حال مذاکره است.

مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه که برای برقراری روابط تجاری با اردن به امان، پایتخت این کشور  سفر کرده، در کنفرانسی خبری در در دیدار با ایمن الصفدی، همتای اردنی خود گفت: آنکارا مذاکرات خود را با آمریکا و دیگر متحدانش در زمینه امنیت فرودگاه کابل را همزمان با  انتقال قدرت در افغانستان ادامه می‌دهد.

او همچنین ضمن تاکید بر این نکته پیام‌های گروه طالبان درباره تحولات در افغانستان و امنیت فرودگاه کابل را مثبت ارزیابی می‌کنیم، ادامه داد: وزارت خارجه ترکیه عملیات بازگرداندن شهروندان ترکیه در افغانستان را آغاز کرده و تخلیه نیروها با ایمن سازی فرودگاه کابل ادامه پیدا می کند.

چاووش اوغلو افزود: ترکیه به حمایت از توسعه اقتصادی، ثبات و صلح افغانستان ادامه می‌دهد.

ایمن الصفدی، وزیر امور خارجه اردن نیز درباره تحولات افغانستان گفت: امیدوار هستیم در افغانستان شاهد حکومت وحدت باشیم، وحدتی که  صلح و ثبات این کشور را تأمین می کند.

او در خصوص روابط با آنکارا نیز تاکید کرد که اردن به همکاری و هماهنگی با ترکیه در زمینه‌های مختلف به ویژه در زمینه اقتصاد، ادامه می‌دهد.

وزیر امور خارجه افزود: اردن به دنبال همکاری اقتصادی با ترکیه است که روابط را به بهترین سطح ممکن برساند.

طالبان توانست پس از تصرف کابل، قدرت را در افغانستان به دست بگیرد. اشرف غنی، رئیس جمهور این کشور نیز با اعلام اینکه برای  می خواهد از جنگ و خونریزی در کشورش جلوگیری کند، افغانستان را به مقصدی نامعلوم ترک کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار