رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد وظیفه پاکستان در برقراری صلح و ثبات در افغانستان، امری حیاتی است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، در سخنانی در واکنش به تحولات اخیر افغانستان اعلام کرد وظایفی حیاتی بر دوش پاکستان برای ایجاد صلح و ثبات در افغانستان وجود دارد.

رئیس جمهورترکیه گفت: کشورش تمامی تلاش‌های لازم را برای ثبات در افغانستان به انجام می‌رساند.

او همچنین اعلام کرد ترکیه اکنون با موجی از پناهندگان افغانستانی که از طریق ایران تلاش دارند وارد ترکیه شوند، روبروست.

گفتنی است سخنان رئیس جمهور ترکیه در حالی بیان شده است که رسانه‌های خبری امروز از ورود طالبان به پایتخت افغانستان خبر دادند. خبرگزاری آسوشیتد پرس اعلام کرده است طالبان وارد کابل، پایتخت افغانستان شده و منتظر انتقال مسالمت آمیز قدرت است.

بر پایه گزارش خبرگزاری آسوشیتد پرس، مذاکره کنندگان طالبان به کاخ ریاست جمهوری رفته اند تا با شخصیت‌های دولتی در خصوص شرایط خود گفتگو کنند. مذاکره کنندگان از طرف دولت افغانستان، شامل حامد کرزی، رئیس جمهورسابق افغانستان، عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالح ملی افغانستان می‌شود.

عبدالستار میرزکوال، وزیر کشور افغانستان گفته است انتقال مسالمت آمیز قدرت به یک دولت انتقالی صورت خواهد پذیرفت.
میرزکوال در پیامی ویدئویی گفته است: مردم افغانستان نباید نگران باشند. هیچ حمله‌ای به شهر (کابل) صورت نخواهد پذیرفت؛ بلکه انتقال مسالمت آمیز قدرت به یک دولت انتقالی انجام خواهد شد.

این در حالی است که با وجود آنکه طالبان کنترل تقریبا تمامی شهر‌های بزرگ افغانستان را به دست گرفته اند، اما اعلام کرده اند کنترل پایتخت را بوسیله زور به دست نخواهد گرفت.

همچنین ساعتی پیش آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در سخنانی درباره تحولات اخیر افغانستان گفته بود که واقعیت این است که نیرو‌های افغانستانی قادر به دفاع از کشور خود نیستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
عجب پشتکاری داره ، از یه طرف سیل از طرف دیگه آتش و کرونا و سوریه و کردها و ... داره ترکیه رو می جَوِه باز حواسش به افغانستانه!!!
آخرین اخبار