فرانک والتر اشتاین مایر صحنه‌های فرودگاه کابل را مایه شرمساری دانست و مسئول وضعیت فعلی افغانستان را خود غربی‌ها عنوان کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، در پی تسلط طالبان بر افغانستان و تلاش مردم  برای خروج از این کشور از طریق فرودگاه کابل، فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس جمهور آلمان امروز (سه شنبه) در اظهاراتی به اصطلاح دلسوزانه ضمن ابراز نگرانی از اوضاع فعلی افغانستان گفت: «تصاویر توده افرادی که پس از تصرف پایتخت توسط طالبان ناامیدانه برای فرار از کشور به سمت فرودگاه هجوم آورده اند، مایه شرمساری کشور‌های غربی است.»

او در ادامه اعتراف کرد: «ما در حال تجربه یک تراژدی انسانی هستیم که خود ما مقصر به وجود آمدن آن هستیم.»

پیش از این، سخنگوی سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده بود که  هرج و مرج در فرودگاه کابل باعث تأخیر در تحویل تجهیزات پزشکی می‌شود. این سازمان همچنین بابت شیوع مجدد ویروس کرونا در افغانستان به دلیل کند شدن روند واکسیناسیون در این کشور هشدار داده است.

همچنین هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در اظهاراتی ضمن اعتراف به ارزیابی اشتباه وضعیت افغانستان از سوی دولت فدرال این کشور و سرویس‌های اطلاعاتی آن، گفت: موضوعی وجود ندارد که بخواهیم آن را اعلام کنیم.

وزیر دفاع آلمان نیز اعلام کرده بود که یک هواپیمای نظامی آلمانی آماده است تا به محض اجازه پرواز به افغانستان از سوی آمریکا، برای کمک به تخلیه اتباع خارجی و کارکنان محلی افغانستان به کابل پرواز کند.

گفتنی است با ورود گروه طالبان به کابل، پایتخت افغانستان و خروج اشرف غنی، رئیس جمهور از این کشور، قدرت به دست این گروه افتاد و به همین دلیل شماری از کشور‌ها سفارت‌های خود را تعطیل کردند و یا در حال خارج کردن اتباع خود از این کشور هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار