دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: نبود قانون کامل و شفاف در حوزه امر به معروف مشکلات زیادی ایجاد کرده است و اجرای دقیق این فریضه نیازمند قانون جامع است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، سید محمدصالح هاشمی گلپایگانی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در جمع خبرنگاران کردستان اظهار داشت: قانون بد از بی قانونی بهتر است بنابراین بد حجاب و محجبه باید از مسئولین قانونگذاری را مطالبه کنند.

او افزود: دود بی قانونی و شفاف نبودن در حوزه امر به معروف و نهی از منکر به چشم هر دو طرف می‌رود و مسئولیت این خودسری‌ها و خودرایی‌ها با قانونگذار است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: امر به معروف و نهی از منکر آنقدر اهمیت داده شده که در قانون اساسی اصل هشتم به آن اختصاص یافته، اما از طرفی با گذشت چهار دهه از انقلاب هنوز در این حوزه با مشکل مواجه هستیم.

هاشمی گلپایگانی اضافه کرد: برخی امر به معروف و نهی از منکر را بد تعبیر می‌کنند و برخی آن را به یک موضوع محدود می‌کنند.

او افزود: امکان گفتگو محدود و کم است، اگر موضوعی مطرح شود فرد با یک حمله  مواجه می‌شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با تاکید بر اینکه هر کسی یا هر فکری باید بتواند بحث و گفتگو کند، اما منظور آزادی بیان غربی نیست و آزادی فقط زمانیکه اگر منتج به گفتگو و نتیجه شود قابل قبول است.

هاشمی گلپایگانی گفت: مقابله با فساد هزینه ایجاد می‌کند و اگر رسانه‌ها کاری کنند که هزینه عدم مقابله با فساد و کم کاری کارکنان و مسئولین بیشتر شود آن وقت می‌توانیم به کاهش فساد امیدوار شویم.

سید محمدصالح هاشمی گلپایگانی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در یک سفر یک روزه به منظور شرکت در آیین تجلیل از برترین‌های امر به معروف و نهی از منکر در کردستان، دیدار با نخبگان استان و نشست خبری با اصحاب رسانه روز شنبه به کردستان سفر کرده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.