هاشمی گلپایگانی گفت:فریضه امر به معروف و نهی از منکر میان اهل تسنن و تشیع مشترک و عامل وحدت بخش است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، محمدصالح هاشمی گلپایگانی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر   امروز در همایش استانی تجلیل از برترین‌های امر به معروف و نهی از منکر  کردستان اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر اتفاق نمی‌افتد مگر مردم تشکل‌ها و سازوکار‌های مردمی برای اجرای آن درست کنند.

هاشمی گلپایگانی تاکید کرد: هرجایی که معروفی فراموش می‌شود و منکری روی می‌دهد می‌توان تشکلی مردمی تشکیل داد و وارد عمل شد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر  با بیان اینکه یک بار در مورد رواج نگهداری از سگ انتقاداتی را بیان کردم، اما با هجمه شدیدی مواجه شدم افزود: در فضای مجازی با این هجمه‌ها اجازه انتقادی نمی‌دهند بنابراین دلسوزان فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید لشکر سایبری تشکیل دهند و در این فضا حضور داشته باشند.

هاشمی گلپایگانی  با اشاره به اینکه نگهداری از سگ در حال گرفتن جای بچه است یادآور شد: نگهداری از سگ جزو فرهنگ ما نبوده است و اگر این افراد طرفدار حقوق حیوانات هستند نباید سگ را به آپارتمان آورده و زندانی کنند.

او  با اشاره به اینکه یک مافیای بزرگ پشت ترویج نگهداری از سگ است و از آن سود‌های کلان می‌برد یادآور شد: در حمله و تهاجم فرهنگ منکر غربی در بسیاری موارد عقب نشینی کردیم و خانواده‌های ما با مشکل مواجه شده است.

دبیر ستاد امر بع معروف و نهی از منکر با بیان اینکه فحشا، منکر و مشروبات الکلی خانواده‌ها را از هم می‌پاشد اضافه کرد: اگر می‌توانیم قدمی برداریم و برنداریم نمی‌توانیم بگوییم در مسیر امام حسین (ع) قرار داریم.

هاشمی گاپایگانی ادامه داد: تعاون و وحدت و کمک در استان دیده می‌شود و این در حد سخن و جلسه نیست.

او افزود: موضوع اباعبدالله حسین (ع) خود یک امر وحدت بخش است و فراتر از امام سوم بودن شیعیان، یک انسان الگو محسوب می‌شود.

دبیر ستاد امر به معرو ف و نهی از منکر  با اشاره به اینکه در کربلا از یک طفل ۶ ماهه تا یک پیرمرد ۸۰ ساله با محوریت امام الگو درست کردند اظهار داشت: امام حسین (ع) مظهر مبارزه با پلیدی، مظهر ایثار و فداکاری و مجموعه‌ای از الگو‌ها است.

هاشمی گلپایگانی با بیان اینکه بالاترین نعمت برای بشریت نعمت هدایت است تاکید کرد: فلسفه قیام امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر بود و امت‌های گذشته به دلیل ترک این ۲ فریضه  متضرر شدند.

سید محمدصالح هاشمی گلپایگانی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در یک سفر یک روزه به منظور شرکت در آیین تجلیل از برترین‌های امر به معروف و نهی از منکر در کردستان، دیدار با نخبگان استان و نشست خبری با اصحاب رسانه روز شنبه به کردستان سفر کرده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.