نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: باطن و ذات امر به معروف و نهی از منکر مبنی بر خیرخواهی است و اگر این امر رعایت شود دیگران حالت تدافعی نمی‌گیرند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان در همایش استانی تجلیل از برترین‌های امر به معروف و نهی از منکر کردستان اظهار داشت: در بحث امر به معروف و نهی از منکر اصل بر نصیحت و خیرخواهی است و قرار نیست فرد را زیر دست و پا قرار داده و تحقیر کنیم.

او با بیان اینکه نجات و تعالی انسان یکی دیگر از خصوصیات باطنی امر به معروف و نهی از منکر است که باید رعایت شود، افزود: هدایت انسان و اصلاح اعمال از ضروریات دیگر امر به معروف و نهی از منکر بوده، همچنانکه پیامبر اکرم (ص) هدف اصلی خود را اصلاح بیان کرده است.

نماینده ولی فقیه در کردستان افزود: دفع ضرر و رساندن منفعت به جامعه از دیگر خصوصیات ذاتی است که در امر به معروف و نهی از منکر باید رعایت شود.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری هم در این همایش گفت: امر به معروف و نهی از منکر ۲ مقوله و فریضه مهم الهی است که حدود ۶۰۰ آیه در قرآن در این مورد آمده است.

ماموستا فایق رستمی با بیان اینکه بزرگترین رسالت پیامبران ترویج این ۲ فریضه بین مردم بوده است، افزود: امر به معروف و نهی از منکر فقط به شیوه کلامی نیست بلکه در عمل و خدمتگذاری به خلق هم باید دیده شود.

او با اشاره به اینکه هجرت پیامبر به مدینه در نهایت به استقرار دین اسلام منتج شد، ادامه داد: با اخلاق نیک رسول خدا هزاران کافر اسلام آوردند.

ماموستا رستمی با بیان اینکه ۱۵ سال پیامبر با اخلاق مداری مردم را دعوت کرد تا این دین را برقرار کرد افزود: پیامبر اکرم (ص) دعا می‌کند که وجود و خلقش را نیکو گرداند.

دهه اول محرم به دهه احیای امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.