وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد دو مقام وزارت کشور کوبا و یک مقام نظامی این کشور در لیست سیاه قرار گرفتند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، آمریکا دور جدیدی از تحریم ها را علیه کوبا وضع کرد.

بر این اساس، آندره آگاکی، مدیر دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خرانه داری آمریکا در این باره گفت: دو مقام وزارت کشور کوبا و یک مقام نظامی این کشور در لیست جدید تحریم های آمریکا قرار گرفتند. اقدام امروز مقامات آمریکا در اعمال تحریم علیه برخی چهره‌های سیاسی و نظامی کوبا ممکن است به دلیل نقض آزادی بیان و حقوق بشر در این کشور شامل سایر مقامات این کشور هم شود.

آنتونی بلینکن، وزیرخارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت: آمریکا از مردم کوبا و حق اعتراض آن‌ها در راستای عمل به قوانین بین المللی و آزادی بیان حمایت می‌کند و ما تمامی کسانی که موجب نقض حقوق بشر در کوبا می‌شوند را از نزدیک رصد می‌کنیم.

برونو رودریگز، وزیر خارجه کوبا در توئیتر خود اعمال این تحریم‌ها از سوی آمریکا را محکوم کرد و آن را اقدام خصمانه و فرصت طلبانه آمریکایی‌ها علیه مقامات کوبایی دانست.

وی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: اقدامات آمریکا نشان دهنده سیاست‌های دو گانه واشنگتن و دروغ پردازی مقامات آمریکایی در قبال مردم کوباست.

در ماه‌های اخیر هم آمریکا در اقدامی مشابه برخی نیرو‌های پلیس و دو نفر از مقامات کوبا را به بهانه نقض حقوق بشر و آزادی بیان تحریم کرد. میگوئل دیاز کانل، رییس جمهور کوبا، آمریکا را مسبب اصلی اعتراضات مردمی و ناآرامی‌های اجتماعی در کوبا دانست چرا که اعمال شدیدترین تحریم‌های بین المللی علیه این کشور اقتصاد و تجارت در کوبا را سالهاست با مشکلات جدی مواجه کرده است.

از سال ۱۹۵۸ تا به امروز آمریکا کوبا را در زمینه تسلیحات نظامی، فروش نفت و گاز و برخی منابع طبیعی مورد تحریم‌های یک جانبه خود قرار داده است. بسیاری از کشور‌های جهان در طول این سال‌ها به این تحریم های یک جانبه علیه مردم کوبا اعتراض کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار