پکن در واکنش به اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه دولت و مردم کوبا از واشنگتن خواست این سیاست‌ها را کنار بگذارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیوزویک، دولت چین در بیانیه‌ای از جو بایدن، رییس جمهور آمریکا خواست به چندین دهه تحریم‌های یک جانبه واشنگتن علیه مردم کوبا پایان دهد.

در بیانیه دولت چین آمده است: مردم کوبا در شرایط فعلی به حمایت دولت‌ها و ملت‌های دنیا نیاز دارند و دیگر زمان آن رسیده که کاخ سفید سیاست‌های تحریمی یک جانبه خود علیه مردم و دولت این کشور را کنار بگذارد.

در اواخر ماه گذشته میلادی، وزارت خارجه آمریکا در پی برخی اعتراضات مردمی در کوبا در واکنش به سیاست‌ها و محدودیت‌های مربوط به همه گیری کرونا و برخی مشکلات اقتصادی ناشی از آن در این کشور تحریم‌های جدیدی علیه مقامات نظامی و امنیتی کوبا را اجرایی کرد.
پکن نیز به این اقدام یک جانبه آمریکا واکنش نشان داد و اعلام کرد: این نشان دخالت‌های آشکار آمریکا در امور داخلی هاواناست.

وزارت خارجه چین همچنین در بیانیه‌ای جداگانه تاکید کرد: چین به شدت با اعمال تحریم‌های یک جانبه و مداخله جویانه در امور داخلی کشور‌ها به بهانه آزادی، حقوق بشر و دموکراسی مخالف است و آن را دخالت آشکار نیرو‌های خارجی در سیاست‌های داخلی کشور‌ها می‌داند.

سخنگوی وزارت خارجه چین هم در این باره اظهار کرد: تحریم‌های اخیر آمریکا علیه نهاد‌ها و مقامات سیاسی و نظامی کوبا به شدت ناقض اصول و قوانین بین الملل در رابطه با روابط دیپلماتیک است و این نشانه‌ای از سیاست‌های جانبه دارانه، مداخله جویانه و دوگانه آمریکا در روابط بین الملل خود در جهان است.

از سال‌ ۱۹۵۹ تا به حال کوبا تحت شدیدترین تحریم‌های یک جانبه آمریکا قرار دارد. این طولانی‌ترین سیاست تحریمی است که تا به امروز علیه یک کشور در تاریخ به ثبت رسیده است.

با روی کار آمدن جو بایدن به عنوان رییس جمهور آمریکا هم عملاً تغییری در سیاست‌های این کشور علیه مردم کوبا ایجاد نشد و کاخ سفید همچنان بر شدت تحریم‌های خود علیه این کشور افزوده است. دولت کوبا در طول این سال‌ها توانسته از روش های مختلف و با کمک متحدان خود مقابل این تحریم‌ها ایستادگی کند، ولی با همه گیری کرونا در جهان و در پی تشدید برخی تحریم‌های آمریکا، اقتصاد این کشور دچار مشکلات جدی شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار