از بیش از 3 ماه قبل معلوم بود که یک پروژه جدید فشار علیه ایران در حال شکل گرفتن است. منابع غربی کدهای متعددی درباره ابعاد این پروژه فشار همه جانبه ارائه کرده و کم و بیش درباره اهداف آن هم سخن گفته بودند. اما تقریبا هیچ کس نمی دانست، دقیقا چه اتفاقی در حال رخ دادن است...

از بیش از 3 ماه قبل معلوم بود که یک پروژه جدید فشار علیه ایران در حال شکل گرفتن است. منابع غربی کدهای متعددی درباره ابعاد این پروژه فشار همه جانبه ارائه کرده و کم و بیش درباره اهداف آن هم سخن گفته بودند. اما تقریبا هیچ کس نمی دانست، دقیقا چه اتفاقی در حال رخ دادن است. پروژه‌ای که سرویس های اطلاعاتی غربی نام بسیار معنادار هدیه 60 را برای آن برگزیدند، اطلاعات بسيار حساس و گرانبهاي پروژه هديه 60 وقتي چندي پيش در گفتگوي مهم باشگاه خبرنگاران با يک منبع نزديك به مقاومت اسلامي در لبنان فاش شد تحليل هاي بسيار متفاوتي را در پي داشت.
کشف پروژه ای چنین مهم در زمانی چنین حساس –که ایران هنوز فرصت پیشگیری و خنثی کردن ان را دارد- نشان دهنده آن است که امریکایی ها در اثر اضطراب و اضطرار ناشی از انقلاب های اسلامی منطقه دیگر قادر به رعایت استانداردهای سطح بالای حفاظتی در پروژه های ضد ایرانی خود نیستند و به اصطلاح مرتبا رو دست می خورند (یا به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در هفته گذشته، پی در پی شکست می خورند). این دقیقا شبیه اتفاقی است که در فتنه 88 در ایران رخ داد. در آن ایام هم عجله ناشی از تحلیل ها و محاسبات نادرست باعث شد امریکایی ها به نوعی بی مبالاتی اطلاعاتی روی آورده و بسیاری از شبکه هایی را که گاه تا 20 سال برای ایجاد آنها زحمت کشیده بودند علنی کردند و همین در کنار مدیریت نظام، پشتوانه مردمی و ابتکار عمل اطلاعاتی نظام منجر به کشف و خنثی سازی آنها شد طوری که همین حالا ضد انقلاب عقیده دارد «خنثی شدن شبکه های آغازین» یکی از مهم ترین دلایل عقیم ماندن فتنه 88 بوده است.

در يکي از واکنش ها به سوخته شدن پروژه هديه 60 علي افشاري عضو سابق دفتر تحکيم وحدت و ستاد انتخاباتي محمد خاتمي مقاله اي در اين خصوص نوشت. متني که گويا از سوي برخي سرويس هاي امنيتي غربي ولي با نام علي افشاري منتشر شد.

متني براي که شايد مرهم کوچکي باشد بر داغ عناصر سوخته پروژه هديه 60 و رعب ديگران.

او در اين مطلب پر از تناقض و کدهاي ضد و نقيض در عين تاييد بخشهايي از خبر باشگاه خبرنگاران در مورد هديه 60 به حمله به آن مي پردازد و به صورت بسيار عجيبي افشا و سپس سوخته شدن پروژه بزرگ ضد ايراني غرب را نشاندهنده ضعف دستگاه اطلاعاتي ايران مي داند!!

بخشهايي از اين مقاله در پي مي آيد:

 

اخيراً برخي رسانه‌هاي حكومتي و نزديك به محافل امنيتي مدعي افشاي طرحي به نام «هديه 60» شدند بنابر ادعاي آنها اين طرح از سوي منابع نزديك به مقاومت اسلامي در لبنان كشف شده است. اين طرح آخرين برنامه جنگ اطلاعاتي، رواني و سياسي، تمام عيار غرب عليه جمهوري اسلامي توصيف شده است كه ائتلاف فراگيري از سيستم‌هاي امنيتي اروپايي، آمريكايي و عربي طراح آنها هستند و قرار است توسط نيروهاي اپوزيسيون در داخل و خارج اجرا شود و به حكومت ايران در آستانه انتخابات مجلس نهم ضربه بزند اين سناريو سازي كه اين بار به وساطت نيروهاي نزديك به حكومت در لبنان صورت گرفته آخرين تلاش دستگاه‌هاي امنيتي كشور براي توليد اخبار جهت تاييد تحليل‌هاي آنان است.

 

....  توپخانه رسانه‌اي حكومت چند ماه قبل از انتخابات خبر از شكل‌گيري فتنه جديد در انتخابات مي‌دهد ...

 

يكي از وجوه پررنگ اين سناريو كه به صورت ناشيانه با تركيب راست و دروغ تدوين شده، تاكيد بر تلاش دولت‌هاي مخالف نظام در برقراري پيوند بين اپوزيسيون داخل و برون مرزي است. صرفنظر از بي‌پايگي اين ادعا ... مي‌توان آسيب پذيري حكومت نسبت به اتحاد اپوزيسيون را دريافت.

 

رمزگشايي از سناريو‌هاي امنيتي حاكميت و برنامه‌هاي سياسي جناح‌هاي مختلف هراس مستتر نسبت به همبستگي نيروهاي مخالفان را‌ آشكار مي‌سازد. ...

 

...

 

از منظري ديگر اين برخورد بخشي از سوخت اتحاد نيروهاي خودي را نيز تامين مي‌كند و كاركرد وحدت بخش دارد ...

 

نبود سطح مناسب همكاري بين نيروهاي اپوزيسيون و جنبش‌هاي اجتماعي، رواج انشعاب و پراكندگي آنان از موانع مهم گذار مسالمت آميز به دموكراسي است. ... نهادهاي امنيتي با اقدامات و برنامه‌هاي سازمان يافته گوناگون مي‌كوشد تا با گسترش شايعات به جو بدبيني و بي اعتمادي بين مخالفان دامن بزند...

 

... مي‌كوشند تا با دادن اخبار غلط و پررنگ خطوط قرمز گروه‌ها هم آنها را بر عليه هم تحريك نمايد و هم پتانسيل همكاري موثر در اپوزيسيون را نابود سازد.

 

بنابراين افزايش همسويي و پيوند بين بخش‌هاي مختلف اپوزيسيون دموكراسي خواه...در مقطع كنوني ضرورت دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار