آیت‌الله صدیقی گفت: تمامی قوا باید همکاری کنند تا قوه مجریه که در میدان است مشکلات مردم را سریعتر حل کند.

آیت‌الله کاظم صدیقی خطیب نماز جمعه تهران گفت: اگر اهل تقوا باشیم و لباس پاکی بر تن کنیم و چراغ تقوا در خانه دلمان روشن باشد ولایت، نصرت و حفاظت خدا را می یابیم.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه نماز جمعه مظهر اخوت، برادری و همدلی است گفت: نماز جمعه جزو کانون های محبت خداست و شما روز های جمعه از نقاط مختلف دور هم جمع می شوید. خدا به همه مومنان دستور داده وقتی که ندای مکبر روز جمعه را می شنوید برای یاد خدا بلند شوید.

وی ادامه داد: رهبری در دیدار با نمایندگان ملت نکاتی را عنوان کردند که راهبرد است و باید رعایت شود و آن چه رهبر معظم انقلاب اظهار می‌کنند مبنای فکری و عقلی دارد و حاصل تجارب طولانی ایشان است. من به تمامی مردم عزیزمان می‌گویم آن چه که رهبری از نمایندگان می‌خواهند مطالبات تمامی مردم است. به هر حال نمایندگان تا آنجایی که می‌دانیم دل به ولایت داده اند.

صدیقی افزود: مجلس همیشه سوال کننده نیست. بلکه پاسخگو نیز باید باشد. همه ما باید در محکمه عدل خداوند در روز قیامت حاضر شویم. نمایندگی کرسی شخصی نیست و نماینده  مجلس، نماینده همه مردم و همه ۸۰ میلیون است و هر نماینده هر کاری می‌کند در پیشگاه خدا و باید پاسخگو باشد.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: همکاری بین قوا بسیار مهم است. جزیره‌ای عمل کردن موج اختلال در عملکرد کشور می‌شود. باید مشکلات کشور را همواره رصد کنند باید تمامی سه قوا به اولویت‌ها هوشیار باشند و باید این هم افزایی را تمامی قوا رعایت کنند.

وی تاکید کرد: نکته بعدی تعامل سازنده با دولت چهاردهم است و از روز اول نباید کسی مقابل دولت گارد بگیرد. اکنون پس از رهبری رئیس جمهور شخص دوم مملکت است و باید به او کمک کنیم و تمامی قوا باید همکاری کنند تا قوه مجریه که در میدان است مشکلات مردم را سریعتر حل کند.باید کاری کرد  این قوه بداند که همه با او هستند تا با روحیه بزرگ وارد میدان شود.

صدیقی درباره سخنان رهبری با نمایندگان افزود:‌ رهبری با مجلس موضوع همکاری با دولت را مطرح کردند و درباره تشکبل کابینه توصیه‌هایی داشتند. دولت و مجلس باید توصیه‌های رهبری را دنبال کنند و کسانی که در کابینه رئیس جمهور منتخب با رای مجلس می‌آیند باید مناسب باشند.

وی افزود:‌ پیشنهاد می‌کنم قبل از معرفی رسمی کابینه رئیس جمهور افراد کابینه را با مجلسی‌ها مشورت کنند و ید واحده باشنند. ایران خانه شما است و اگر تضادی باشد به این خانه با مشکل مواجه می شود. رئیس جمهور باید کسی را به عنوان وزیر انتخاب کند که آن شخص امین باشد

وی در انتها گفت:‌ وزرا و اعضای کابینه باید از بن دندان به نظام اعتقاد داشته باشد. نباید افرادی در میان وزرا باشند که حرف و گفتارشان یکی نیست و اعتقادی به نظام ندارند.

صدیقی گفت: موضوع تنفیذ ریاست جمهوری در قانون اساسی است و مبنای فقهی نیز دارد. تنفیذ رئیس جمهور به نوعی، تنفیذ  آرای ملت از جانب رهبر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار