سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: آمریکا به عنوان کشوری که مشکل تروریسم را در افغانستان به راه انداخته، باید مسئولیت‌های خود را بر عهده بگیرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرد که آمریکا با خروج عجولانه خود افغانستان را در وضعیت بحرانی قرار داده و باید مسئولیت وخیم‌ شدن اوضاع افغانستان را بپذیرد.

ژائو لی جیان اظهار داشت: «آنچه باید تاکید شود این است که آمریکا ناگهان خروج کامل نیروهای خود را از افغانستان اعلام کرد.»

سخنگوی وزارت خارجه چین افزود: «این دلیل اصلی وخیم‌شدن اوضاع امنیتی در افغانستان و تهدیدی جدی برای صلح و ثبات افغانستان و منافع امنیت ملی منطقه است.»

وی همچنین اضافه کرد: «آمریکا به عنوان کشوری که مشکل تروریسم را در افغانستان به راه انداخته، باید مسئولیت‌های خود را بر عهده بگیرد، اقدامات مشخصی را برای اطمینان از انتقال آرام اوضاع در افغانستان انجام دهد، از گسترش گروه‌های تروریستی جلوگیری کند و روند صلح افغانستان را به خوبی مدیریت کند.»

ژائو لی‌ جیان در مورد مواضع پکن در مورد افغانستان هم گفته‌است که چین همیشه معتقد است مذاکرات سیاسی تنها راه درست برای حل مساله افغانستان است.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که بر اساس گزارش ستاد مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) روند خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان بیش از ۹۵ درصد پیش رفته‌است.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: ژائو لی جیان ، چین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار