تصویری جعلی از استان خوزستان که در فضای مجازی منتشر شده بود متعلق به سه دهه پیش بوده و تازه نیست.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، تصویری قدیمی که با تیتر بحران آب در خوزستان در حال دست به دست شدن در فضای مجازی است، مربوط به 30 سال قبل است نه روزهای کنونی استان خوزستان. این تصویر را برای اولین بار یکی از صفحات اجتماعی خارجی منتشر کرد. این صفحه با فتوشاپ کردن تصویر اصلی قصد داشت مانند همیشه ایران را کشوری فقیر جلوه دهد و با انتشار این تصویر سعی در القای این موضوع به جامعه جهانی را داشت که بحران آب در خوزستان به مسئله‌ای حل نشدنی تبدیل شده و مردم اینگونه تشنگی خودشان را رفع می‌کنند.


بیشتر بخوانید


اما تصویر اصلی و پیش از فتوشاپ، تصویری باز است و خودرویی در انتهای گوشه سمت راست قرار دارد که قدیمی است. سازنده این تصویر جعلی، با بریدن بخش‌هایی از اطراف تصویر و گذاشتن خودرویی با پلاک جدید مربوط به خوزستان در کنار خیابان دقیقا روی سایه‌ای که در تصویر اصلی از درختان تشکیل شده، این حس را به وجود آورد که این تصویر جدید و متعلق به روز‌های گذشته است.

در ادامه تصویر اصلی و جعلی را مشاهده می‌کنید:

تصویر اصلی:

.

تصویر جعلی که با فتوشاپ ویرایش شده است:

.

روی دیگر این ماجرا، اما زمانی مشخص شد که عکس در شبکه‌های اجتماعی دست به دست میشد. پس از انتشار این عکس در توئیتر، مسعود بهنود، مجری ایرانی شبکه بی بی سی که در سال ۲۰۰۳ به انگلیس رفت و به استخدام این شبکه در آمد؛ واقعیتی را درباره این تصویر اعلام کرد. بهنود در کامنت توئیت منتشر شده اعلام کرده که او این تصویر را حدود ۳۰ سال قبل ثبت کرده و به روز‌های کنونی خوزستان مربوط نیست.

در ادامه توئیت بهنود را مشاهده می‌کنید:

نقشه دشمنان با تصویری جعلی از خوزستان باز هم نقش بر آب شد

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.