جاسوسی سایبری رژیم صهیونیستی از خبرنگاران

تحقیقات نشان می‌دهد با استفاده از جاسوس افزاری متعلق به رژیم صهیونیستی گوشی همراه ۱۸۹ خبرنگار و مقامات دولتی در سراسر دنیا هک شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس تحقیقات گسترده واشنگتن پست و ۱۶ سازمان خبری دیگر، یک شرکت سایبری متعلق به رژیم صهیونیستی از نرم افزار خصوصی جاسوسی برای هک ده‌ها گوشی هوشمند متعلق به خبرنگاران، فعالان حقوق بشر و مدیران بازرگانی  استفاده کرده است.

بر اساس این گزارش جاسوس افزار نظامی از شرکت جاسوسی اسرائیلی گروه NSO مجوز گرفته است. تحقیقات نشان داده که گوشی‌های هک شده در فهرستی با بیش از ۵۰۰۰۰ شماره در کشور‌هایی است که برای بررسی مردم شناخته شده اند. فهرست این شماره‌ها را روزنامه نگاری مستقر در پاریس و گروه حقوق بشر عفو بین الملل منتشر و این شماره‌ها را با واشنگتن پست و سایر سازمان‌های رسانه‌ای به اشتراک گذاشت.

جاسوسی رژیم صهیونیستی

گروه NSO یافته‌های گزارش را در بیانیه‌های متعدد انکار کرد، با این استدلال که تحقیق شامل "نظریه‌های تأیید نشده" بر اساس "تفسیر گمراه کننده اطلاعات فاش شده از اطلاعات اساسی قابل دسترسی و آشکار" است. گروه NSO همچنین گفت که تحقیق در مورد همه ادعا‌های معتبر سوءاستفاده و اقدامات مناسب را ادامه خواهد داد. بر اساس این گزارش، نرم افزار‌های جاسوسی Pegasus NSO Group به دولت‌های سراسر جهان مجوز دارند و می‌توانند داده‌های گوشی همراه را هک کرده و میکروفون را فعال کنند. گروه NSO گفت این جاسوس افزار فقط برای نظارت بر تروریست‌ها و سایر جنایتکاران استفاده می‌شود.

اما این ادعای جدید توسط Citizen Lab آخرین مورد ادعای نقض حقوق بشر در مورد نرم افزار این شرکت به نمایندگی از مشتریانش است، از جمله هدف قرار دادن روزنامه نگاران در مراکش، مخالفان سیاسی از رواندا، سیاستمداران در اسپانیا و طرفداران روحانیون دموکراسی در توگو که مهر تاییدی بر جاسوسی آشکار این رژیم است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۲۸ تير ۱۴۰۰
خود yjc چرا همه اش سیب گاززده را تبلیغ میکنه؟!
آخرین اخبار