در تاریخ فوتبال ستاره‌های بزرگ این ورزش به روش‌های مختلفی دوران حرفه‌ای خود را به اتمام رسانده اند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، فوتبال یکی از جذاب‌ترین و هیجان انگیز‌ترین رشته‌های ورزشی در تمام تاریخ بوده است و شاید بتوان آن را پر طرفدار‌ترین ورزش جهان نیز دانست.

فوتبال ورزشی است که در تمام دنیا هواداران فراوانی دارد. هوادارانی که با این ورزش می‌خندند، گریه می‌کنند و تمام رویا‌های خود را در این ورزش می‌بینند.

یکی از لحظاتی که شاید تنها در فوتبال مهم و ماندگار و باعث ناراحتی هواداران یک رشته ورزشی باشد و نتوان آن را فراموش کرد، خداحافظی ستارگان دنیای فوتبال از این ورزش و یا از تیم‌های خود بعد از مدتی طولانی است.

خداحافظی که تا سال‌ها از یاد هواداران نمی‌رود و شاید از دردناک‌ترین لحظات آن هواداران و حتی آن ستاره بزرگ این رشته باشد.

با وجود این بد نیست به تعدادی از احساسی‌ترین خداحافظی‌های دنیای فوتبال نگاهی کوتاه بیندازیم.

۱. گابی (اتلتیکو مادرید)

اسطوره و کاپیتان تیم فوتبال اتلتیکو مادرید در ۲ مقطع در باشگاه اتلتیکو مادرید حضور داشت. او ابتدا از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۷ در باشگاه مادریدی بازی کرد و پس از آن این تیم را ترک کرد. گابی پس از وقفه‌ای ۴ ساله به اتلتیکو بازگشت و ۷ سال آخر فوتبال خود در اروپا را در اتلتیکو مادرید به اتمام رساند.

گابی در سال ۲۰۱۸ تصمیم به ترک اتلتیکو مادرید گرفت و مدیران این باشگاه تصمیم به برگزاری کنفرانس مطبوعاتی بزرگی برای این بازیکن ملی پوش گرفتند.

در این کنفرانس مطبوعاتی خانواده این فوتبالیست نیز حضور داشتند و گابی را در این نشست همراهی کردند.

گابی

۲. ژابی پریتو (رئال سوسیه داد)

پریتو یکی از معدود بازیکنان تک باشگاهی تاریخ لالیگا و حتی جهان فوتبال بوده است. این بازیکن انگلیسی از سال ۲۰۰۰ به عضویت رئال سوسیه داد درآمد و در انتها پس از ۱۸ سال و با یک خداحافظی باشکوه در استادیوم خانگی تیم خود (آنوئتا) به دوران فوتبالش پایان داد.

خداحافظی پریتو از رئال سوسیه داد یکی از ماندگار‌ترین صحنه‌هایی بوده که در ورزشگاه این تیم رخ داده است. لحظه‌ای که هواداران این تیم همچنان آن را از یاد نبرده اند.

۳. میچل (رایو وایکانو)

یکی از چهره‌های نمادین  تاریخ باشگاه رایووایکانو یکی از تلخ‌ترین خداحافظی‌ها را در فوتبال حرفه‌ای تجربه کرد. او ۲ بار در سال‌های ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۳ و ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۲ در باشگاه رایو وایکانو حضور داشت. میچل بعد از این خداحافظی ناراحت کننده با باشگاه رایو وایکانو در ارتباط با حقوق قانونی خود وارد جنگی قضایی شد.

۴. استیون جرارد (لیورپول)

لیورپول یکی از تیم‌هایی است که اسطوره‌های زیادی را در تاریخ خود جای داده، اما در میان تمام این بزرگان استیون جرارد انگلیسی جایگاه ممتاز و متفاوتی دارد.

جرارد ۱۷ سال در لیورپول حضور داشت و در این مدت به تمام جام‌های ممکن به جز قهرمانی لیگ انگلیس دست یافت. قهرمانی که لیورپولی‌ها پس از جرار به آن رسیدند، اما بالا بردن جام لیگ جزیره در دستان جرارد آرزوی بسیاری از هواداران لیورپول بود که هیچ وقت به آن نرسیدند.

روز خداحافظی جرارد از لیورپول، یکی از ماندگارترین روز‌های تاریخ این باشگاه در آنفیلد بود.

۵. فرانچسکو توتی (رم)

اسطوره فوتبال ایتالیا و باشگاه رم یکی از تنها ستارگان مشهوری است که در دنیای فوتبال فقط حضور در یک باشگاه را تجربه کرده است.

فرانچسکو توتی، کاپیتان ابدی باشگاه رم از سال ۱۹۹۳ تا پایان حضور خود در دنیای فوتبال یعنی سال ۲۰۱۷ ستاره تیم فوتبال رم بود و بعد از آن و در ۴۰ سالگی در مراسمی عجیب در استادیوم المپیک رم برای همیشه از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

خداحافظی توتی نه فقط برای هواداران تیم فوتبال رم، بلکه برای تمام دوستداران این ستاره وفادار ناراحت کننده بود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار