فرهادی گفت: نان ساندویچ‌های رها شده در خیابان‌های شهر به دلیل احتمال تماس با حیوانات آلوده می‌شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن فرهادی، معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در برنامه مثبت سلامت اظهار کرد: در برخی از تغذیه فروشی‌ها دیده شده که نان‌های فست فود تا زمانی که صاحب مغازه بخواهد اقدام به بازگشایی محل کسب خود کند، در کنار خیابان و بر روی زمین می‌ماند.

او افزود: برای جلوگیری از این پدیده غیربهداشتی از بازرسان بهداشت محیط در خواست کردیم تا رسیدگی به این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند و از توزیع نان توسط  واحد‌های صنفی نان در کنار پیاده‌رو‌ها ممانعت کنند.

فرهادی ادامه داد: به خصوص در ساعت اولیه صبح که هنوز مسئول رستوران و تغذیه فروشی نیامده اند، نباید اقدام به رهاسازی نان شود. نان ساندویچ‌های رها شده در خیابان‌های شهر به دلیل احتمال تماس با حیوانات آلوده می‌شوند؛ در این میان مقصر، هم اغذیه فروشی و هم توزیع کننده نان است.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت بیان کرد: از مردم درخواست می‌کنیم تا اگر با موردی این چنینی برخورد کردند با شماره ۱۹۰ تماس بگیرند. در صورت مشاهده تخلف بلافاصله اقدام به پلمب و تعطیلی واحد صنفی کرده و با ارجاع پرونده به مقامات قضایی با متخلفان برخورد خواهیم کرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
M.f
۲۲:۴۹ ۱۵ تير ۱۴۰۰
باید فیلمی یا عکسی تو فضا مجازی پخش بشه تا کارشناسان بهداشت محیط نظارت کنند اصولا این کار ازاول غلط بود با این شهر پر ازموجودات الوده
آخرین اخبار