در هر سفر فضایی احتمال ایجاد مشکل برای فضاپیما و فضانوردان وجود دارد.

دو فضانورد ناسا در ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) به دلیل مشکلاتی که در فضاپیمای آن ها، بوئینگ استارلاینر وجود داشت، سرگردان شده اند.

این فضاپیما با دستگاه‌های پیشران خود با مشکلاتی روبرو شده که منجر به نگرانی در مورد توانایی آن برای بازگشت ایمن به زمین شده است، مهندسان در حال کار برای درک و حل مشکلات هستند؛ اما بازگشت فوری فضانوردان بعید به نظر می‌رسد.

اگر فضاپیمای استارلاینر بدون فضانوردان برگردد، این شرکت قصد دارد یک فضاپیمای SpaceX Crew Dragon را برای بازگرداندن آن ها در سال ۲۰۲۵ بفرستد.

فضانوردان از زمان خود در ایستگاه فضایی بین‌المللی نهایت استفاده را می‌کنند و به تعمیر و نگهداری، آزمایش‌ها و حتی آموزش المپیک کمک می‌کنند.

اگرچه آن ها به خوبی برای این شرایط اضطراری آماده هستند، اما این وضعیت خطرات ناشی از سفر‌های فضایی را برجسته می‌کند.

 با توجه به چالش‌ها، فضانوردان به خوبی با این چالش کنار می‌آیند و کمک‌های ارزشمندی به عملیات ایستگاه می‌کنند و به وظایفی مانند سازماندهی تجهیزات، تعمیر تجهیزات و حتی تعمیر سیستم بازیافت ادرار ایستگاه کمک می‌کنند.

در حالی که گیر افتادن در فضا ایده آل نیست، فضانوردان به مقابله با موقعیت‌های غیرمنتظره عادت دارند و وضعیت فعلی گواهی بر حرفه‌ای بودن شرکت کنندگان در ماموریت فضایی و موفقیت ایستگاه فضایی است.

اگرچه نادر است، اما چنین حوادثی یادآور پیچیدگی‌ها و خطرات ناشی از پرواز فضایی انسان است.

این موضوع در تاریخ بی سابقه نیست؛ زیرا تاریخ موارد قبلی را نشان می‌دهد که در آن فضانوردان در حین انجام مأموریت خود سرگردان شده بودند.

با این حال، با تخصص و منابع موجود، تلاش می‌شود تا امنیت و رفاه فضانوردان تا زمان بازگشت به خانه تضمین شود و علی‌رغم عدم قطعیت‌ها و چالش‌ها، فضانوردان همچنان بر وظایف خود متمرکز هستند و به کمک به موفقیت ماموریت ادامه می‌دهند. 

منبع: ارم نیوز

برچسب ها: فضاپیما ، فضانوردان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار