معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی گفت: برای دانشجویان خوابگاه الزهرا و نواب صفوی دانشگاه علوم پزشکی ایران خوابگاه در نظر گرفته‌ایم.

 

برخی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران در پیامی از نبود خوابگاه برای ترم جدید گلایه کرده اند. در بخشی از پیام این دانشجویان به باشگاه خبرنگاران جوان آمده است:

 

«حدود ۳۰۰ دانشجوی دختر خوابگاه  الزهرا و ۴۰۰ دانشجوی پسر خوابگاه شهید نواب صفوی در شهر تهران بدون خوابگاه مانده‌اند.

با وجود شروع ترم تحصیلی جدید دانشگاه‌ها از ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ و همچنین شروع کارآموزی‌ها در بیمارستان‌ها و همچنین فرصت ۲ ماهه برای مرمت و بازسازی خوابگاه٬ این دانشگاه در تحویل خوابگاه به دانشجویان همچنان امتناع ورزیده و قول هفته‌های آتی را می دهد.

علاوه بر آن خوابگاه پسرانه نواب صفوی به دو قسمت تقسیم شده و به کارگران افغانستانی اختصاص داده شده است.

خوابگاه نواب صفوی با پذیرش ۴۰۰ دانشجوی پسر از تمامی رشته‌ها که یک سالی درگیر ساخت و ساز بیمارستان روان و پروژه شهید تندگویان شده بود، اکنون علاوه بر تحمل صدای شبانه روزی ساخت و ساز مجبور به تحمل کارگران در اتاق‌های محل سکونت خود شده است.

مسئولین دانشگاه بدون در نظر گرفتن امکانات کم خوابگاه و کمبود تخت و اتاق برای سایر دانشجویان، نصف ظرفیت خوابگاه را به کارگران داده اند و با کشیدن حصاری در راهرو‌های خوابگاه، اتاق ها را نصف کرده اند.

این تعداد دانشجوی دختر و پسر که از شهر‌های مختلف کشور در این خوابگاه ها اسکان داشته اند؛ هم‌اکنون به مدت ۲ هفته است که بلاتکلیف و بدون اسکان مانده‌اند و پس از گذراندن کلاس‌ها و شیفت‌های بیمارستان، شب با نهایت خستگی و ناامیدی از وضعیت موجود جایی امن برای استراحت ندارند.»

 

در همین راستا خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان این مسئله را از معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی ایران جویا شد.

برادران،  معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: ترم تابستان دانشگاه علوم پزشکی تا مرداد ادامه و سرویس بهداشتی این خوابگاه نیاز به تعمیرات داشت. سرویس بهداشتی جدید برای دانشجویان ساخته شده و دانشجویان می‌توانند از شنبه در خوابگاه الزهرا حضور پیدا کنند.

او ادامه داد: با شروع ترم جدید مشکلی برای دانشجویان پیش نیامده و با تدابیر اندیشیده شده دانشجویان را به دیگر خوابگاه ها انتقال دادیم. تعمیرات سرویس‌های بهداشتی انجام شده و دانشجویان دختر می‌توانند از شنبه در محل اسکان پیدا کنند و تا روز شنبه نیز می‌توانند به صورت آنلاین در کلاس‌ها حضور داشته باشند.

معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی ایران در خصوص خوابگاه نواب صفوی با بیان این که در حال حاضر ۴۰ اتاق خالی هستند؛ گفت: ما در حال خارج کردن کارگران هستیم؛ بخشی از این امر اتفاق افتاده و ۴۰ اتاق برای ورود دانشجویان آماده هستند. امیدواریم تا شنبه این امر به طور کامل انجام شود. هر دانشجویی که برای ترم جدید به ما مراجعه کند٬ خوابگاهی را برایش در نظر گرفته‌ایم و از همین رو دانشجوی بدون اسکان نداریم. ان‌شاء‌الله دانشجویان از شنبه می‌توانند به خوابگاه خود مراجعه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار