رئیس دانشگاه تهران گفت: خوابگاه ۵۰۰ واحدی دانشگاه تهران در سال آینده افتتاح خواهد شد.

 سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران در حاشیه افتتاح سرای دانشجویان متاهل ۱۷۵۷ که صبح امروز ۲۰ شهریور ماه برگزار شد اظهار کرد: امروز چند پروژه افتتاح می‌شود که اولین آن خوابگاه متاهلین است و باتوجه به شهادت شهید هنیه اسم این مجموعه به نام این شهید نامگذاری شده است.

رئیس دانشگاه تهران افزود: در دانشگاه تهران زنجیره‌‌ای از فعالیت ها را در راستای قانون جوانی جمعیت دنبال میکنیم و در همین راستا چندی پیش شاهد افتتاح مرکز ازدواج دانشجویی بودیم.

وی با بیان اینکه در این دوره مهدکودک دانشگاه تهران را نیز افتتاح کردیم گفت: همچنین خوابگاه های متاهلی دانشجویان را گسترش دادیم و‌ در این ۳ سال نزدیک به ۱۵۰ ظرفیت جدید را برای زوج های دانشجویی ایجاد کردیم.

مقیمی با اشاره به اینکه مجموعه ۵۰۰ واحدی خوابگاه متاهلی دانشجویان قرار است سال آینده به بهره برداری برسد افزود: برای این مجموعه نزدیک به هزار میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است.

رئیس دانشگاه تهران بیان کرد: ظرفیت این خوابگاه که امروز به بهره برداری رسید ۵۱ خانواده است و در سال ۱۴۰۰ که ما کار را آغاز کردیم ۱۲۰ نفر در نوبت خوابگاه دانشجویی بودند و امروز کسی در نوبت قرار ندارد.

وی با بیان اینکه تلاش داریم شرایط به گونه‌ای فراهم شود که دانشجویان تشویق به ازدواج و فرزند آوری شوند افزود: در همین‌راستا فرزندان دانشجویان به صورت رایگان در مهدکودک دانشگاه نگهداری می‌شوند.

مقیمی ادامه داد: در حال حاضر ۲۲۰ واحد خوابگاه دانشجویی داریم که با این ۵۱ خوابگاه به ۲۷۱ خوابگاه می‌رسد و ۱۵۰ خوابگاه در همین دوره جدید راه اندازی شده است.

رئیس دانشگاه تهران بیان کرد: هفته آینده یک پروژه بزرگ رفاهی راه اندازی خواهیم کرد که یکی‌بزرگتربن پروژه‌های خیرساز در حوزه آموزش کشور است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار