مدیرکل امور فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی وزارت بهداشت گفت: در سال گذشته گواهی بهداشت برای صادرات ۱۵ میلیون تن محصولات غذایی و آشامیدنی صادر شده است.

 عبدالعظیم بهفر مدیرکل امور فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی وزارت بهداشت، اظهار کرد: با توجه به محدودیت در واردات فرآورده نهایی بسته بندی شده و واگذاری شیرخشک اطفال به اداره کل مکمل و فرآورده‌های طبیعی و سنتی، شناسه گذاری فرآورده سیر نزولی داشته است.

وی با اشاره به اقدامات اداره کل غذا، تصریح کرد: بروزرسانی قوانین و مقررات ایمنی غذایی در راستای ارتقاء و تقویت امور نظارتی و تعاملات بین المللی، استقرار نظام ملی پایش شاخص‌های ایمنی و سلامت فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی با ارزیابی خطر بالا در تولید محصولات سلامت از جمله این اقدامات بوده است.

او گفت: در سال گذشته گواهی بهداشت برای صادرات ۲۵۳۹۳ مورد محصولات غذایی و آشامیدنی به میزان حدود ۱۵ میلیون تن صادر شده است.

مدیرکل امور فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی با بیان اینکه تقویت و توسعه نظام مدیریت ایمنی موادغذایی در واحد‌های تولیدی در سازمان غذا و دارو دنبال می‌شود، عنوان کرد: چابک سازی، اصلاح و بهبود فرایند‌های مربوط به صدور مجوز‌ها در حوزه فعالیت صنایع غذایی اعم از تولید، واردات، صادرات و بهبود و تقویت نظام ملی پیشگیری، ارزیابی و مدیریت و ثبت بیماری‌های ناشی از غذا و آب مورد توجه ویژه بوده است.

به گفته وی افزایش سهم محصولات غذادارو، عملگرا، فراسودمند یا غنی شده در سبد غذایی، فرهنگ سازی و اصلاح الگوی مصرف با رویکرد افزایش سهم محصولات با ارزش تغذیه‌ای بالا و کاهش عوامل مؤثر بر بروز بیماری‌های غیرواگیر مثل نمک، چربی و قند‌های ساده در فراورده‌های غذایی پیگیری و اجرا شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار