در سه ماه نخست امسال یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا در استان چهارمحال و بختیاری جا به جا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حسین مالکی سرپرست اداره کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به جابه‌جایی یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا در استان در سه‌ماهه نخست امسال گفت: این میزان کالای جابه‌جا شده در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش داشته است.

او، بخشی از کالا‌های جابه‌جا شده را مربوط به کالا‌های اساسی و نهاده‌های دامی بیان کرد و افزود: با توجه به آغاز فصل برداشت چغندر قند در خوزستان از ۲۸ اردیبهشت تاکنون نیز بیش از ۹۰ تن از این محصول کشاورزی با استفاده از چهار هزار و ۶۰۰ دستگاه ناوگان باربری به داخل استان حمل شده است.


بیشتر بخوانید


مالکی به رسوب سه میلیون تن کالا در بنادر و اعلام فراخوان برای تخلیه بار از این مراکز اشاره و اضافه کرد: با همکاری مطلوب ناوگان باربری استان تاکنون روند حمل بار به ویژه کالا‌های اساسی از بنادر که بیش از ۹۰ درصد آن مربوط به بندر امام خمینی (ره) است به خوبی پیش رفته است که در صورت بروز مشکل و یا کند شدن روند، ناوگان کمکی راهداری استان نیز با پشتیبانی کامل آماده حمل کالا خواهد بود.

او درباره سهم ناوگان باربری استان برای حمل کالا‌های اساسی از بنادر ادامه داد: این سهمیه با ورود کشتی‌ها به بندر به طور پی‌درپی در حال تغییر است، اما با وجود افزایش دمای هوا تاکنون مشکلی در زمینه حمل بار از طرف ناوگان باربری پیش نیامده و اداره کل راهداری و حمل‌ونقل نیز برای سهولت کار رانندگان و شرکت‌های باربری امکان صدور بارنامه در استان را برای حمل کالا‌های اساسی از بنادر فراهم کرده است.

مالکی گفت: در حال حاضر روزانه به طور میانگین بین ۱۳۰ تا ۱۴۰ دستگاه ناوگان باربری از استان به بندر امام خمینی اعزام می‌شود.

او همچنین به هماهنگی‌های انجام شده با اداره کل پشتیبانی امور دام و همچنین پلیس راه برای سرعت بخشی به روند حمل کالا اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه بخشی از کالا‌های حمل شده مربوط به نهاده‌های دامی همچون سویا، کنجاله و ذرت است برای بهبود شرایط حمل، فهرست مقاصد تخلیه بار از سوی پشتیانی امور دام در اختیار این اداره کل قرار خواهد گرفت.

مالکی اضافه کرد: پلیس راه نیز در این مدت با رانندگانی که تصویر بارنامه را به همراه دارند، همکاری‌های لازم را انجام می‌دهد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار