جا به جایی مسافر در استان چهارمحال و بختیاری در تعطیلات نوروز امسال نسبت به پارسال با رشد ۲۳۳ درصدی همراه بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حسین مالکی معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۰۳ هزار و ۲۲۹ مسافر از ۲۵ اسفند پارسال تا پایان روز ۱۳ فروردین امسال از سوی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان جابه‌جا شد.

او افزود: این تعداد مسافر در قالب ۱۹ هزار و ۳۶۴ سفر جابه‌جا شد که نسبت به مدت مشابه پارسال تعداد سفرها، ۲۰۶ درصد رشد و تعداد مسافران ۲۳۳ درصد رشد داشته است.


بیشتر بخوانید


مالکی اضافه کرد: در مدت مشابه پارسال ۳۰ هزار و ۹۶۲ مسافر در قالب ۶ هزار و ۳۳۱ سفر جابجا شده بود.

او با بیان اینکه پایانه‌های مسافربری استان از ۲۰ اسفند ۹۸ تا پایان فروردین ۹۹ فعالیتی نداشتند، اظهار داشت: همین موضوع سبب افزایش تعداد مسافران استان نسبت به پارسال بوده است در حالی که تعداد سفر و مسافر استان در نوروز ۱۴۰۰ در مقایسه با شرایط عادی تفاوت چندانی ندارد.

مالکی در ادامه از حمل پنج میلیون و ۳۴۴ هزار تن بار به خارج از استان از سوی شرکت‌های باربری استان طی سال ۹۹ خبر داد و گفت: این میزان بار در قالب ۳۸۱ سفر جابجا شده است.

او بیشترین حمل و نقل بار در استان را مربوط به شهرستان بروجن با دو میلیون و ۷۵۲ هزار تن بار اعلام کرد و گفت: این شهرستان به واسطه صنعتی بودن، ۵۱.۵ درصد حمل و نقل بار استان را به خود اختصاص داده است.

مالکی با بیان اینکه میزان بار خروجی از استان در مقایسه با سال گذشته تغییرات خاصی نداشته است، خاطر نشان کرد: فعالیت ناوگان حمل و نقل بار استان در شرایط شیوع کرونا قابل تقدیر است چرا که با تلاش رانندگان، حمل و نقل بار در استان یک روز هم متوقف نشد و کالا‌های اساسی به موقع در دسترس مردم قرار گرفت.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار