منابع عراقی اعلام کردند الکاظمی در ادامه سفرش به ایتالیا با پاپ فرانسیس دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری نون الخبریه، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق که در یک سفر دوره‌ای به کشور‌های اروپایی رفته است بعد از رسیدن به ایتالیا به واتیکان رفته و با «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان دیدار کرد.

الکاظمی در این دیدار به دلیل استقبال گرم پاپ از او قدردانی کرد و افزود: دولت عراق تعهد می‌کند برای بهتر شدن وضعیت مسیحیان عراق و سایر اقلیت‌ها در این کشور به عنوان بخش اساسی از جوامع عراق، تلاش کند.

الکاظمی افزود: تسهیل بازگشت آوارگان و مهاجران مسیحی به عراق به مناطقشان در دستور کار این دولت است و دولت از کلیسا‌های مسیحی خواسته است فعالیتشان را به روال عادی برگردانند و به مسائل اجتماعی و بهداشتی ورود کنند.

نخست وزیر عراق اعلام کرد: دولت این کشور علاوه بر تلاش جدی برای بازسازی شهر «اور» به دلیل اهمیت تاریخی آن و بازگرداندن شهروندان مسیحی آن، در حال بازسازی کلیسا‌های تاریخی است که توسط عناصر تروریستی داعش تخریب شدند.

از سوی دیگر پاپ فرانسیس نیز با استقبال از الکاظمی و هیات همراه او، بر اهمیت تقویت تلاش‌های صلح‌آمیز در منطقه به طوری که به سعادت و ثبات مردم بینجامد، تاکید کرد.

دیدار نخست وزیر عراق با پاپ در واتیکان+ تصاویر

دیدار نخست وزیر عراق با پاپ در واتیکان+ تصاویر

چندی پیش پاپ فرانسیس ۸۴ ساله در سفری تاریخی وارد عراق شد و در فرودگاه بغداد مورد استقبال «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر این کشور قرار گرفت.

او در این سفر به دیدار آیت‌الله «سید علی سیستانی» مرجع عالی‌قدر شیعیان عراق رفت. دیدار صمیمانه پاپ و آیت الله سیستانی نزدیک به ۵۰ دقیقه به طول انجامید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
خراسانی
۲۱:۰۷ ۱۱ تير ۱۴۰۰
عراق و واتیکان خوب گرم گرفتن. ایشالا عراق هرچه بیشتر پیشرفت کنه
آخرین اخبار