به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، هدفونها و هندزفریها انواع مختلفی دارند که توسط شرکتهای مختلفی تولید میشود. ایرپاد در واقع هدفون بی سیم اختصاصی شرکت اپل است که با ویژگیهای خاص خود توانسته است، جایی برای خود در این بازار باز کند. بی شک اپل را میتوان یکی از اولین تولید کنندگان و پیشگامان صنعت طراحی و تولید لوازم صوتی در جهان دانست.
مدتی است اخبار و شایعاتی درباره نسل بعدی هدفونهای بیسیم بسیار محبوب ایرپاد منتشر میشود. درواقع، اغلب اطلاعات منتشرشده بر یک اصل واحد اتفاقنظر دارند و آن احتمال تغییر طراحی ایرپاد و ایرپاد پرو و اضافهشدن قابلیتهای جدید به این محصول است. سال ۲۰۱۹ اپل مدل جدید هدفون بسیار محبوب ایرپاد پرو را رونمایی کرد. این هدفون با ارائه قابلیتهایی ازجمله حذف نویز فعال و کیفیت صوتی بهتر درمقایسه با ایرپاد معمولی، فروش بسیار مناسبی تجربه کرده است. با این حال، تقریبا دو سال از معرفی آن میگذرد و اپل خود را برای رونمایی نسل دوم این محصول آماده میکند.
اپلاینسایدر با استناد به گفتههای مینگچی کو گزارشی تدوین کرده است که نشان میدهد اپل عرضه نسل دوم ایرپاد پرو را در سال آینده میلادی مغتنم دانسته است و از قرار معلوم، قصد دارد این محصول را به حسگرهای بیشتری مجهز کند. اعتقاد بر این است این ویژگیها سبب افزایش فروش ایرپاد پرو و حفظ سلطه اپل بر بازار پوشیدنیها و هدفونها خواهد شد.
مینگچی کو در گزارشی خطاب به سرمایهگذاران میگوید کل محمولههای اپل از دستگاههای TWS (هدفونهای کاملا بیسیم) در سال آینده میلادی به بیش از صد میلیون واحد خواهد رسید. پیش از این، وی بهدلیل کاهش تقاضا پیشبینی میزان حملونقل ایرپاد را برای بازه ۲۰۲۱ به ۷۰ تا ۷۵ میلیون واحد کاهش داده بود؛ البته اپل همچنان با فاصله درخور توجهی از رقبا، سهم عمده بازار هدفونهای بیسیم را در اختیار خواهد داشت. بااینحال، گفته میشود رقبا فروششان را بهبود دادهاند و احتمالا رقابت را کمی نزدیکتر خواهند کرد.
کو معتقد است پلتفرم ایرپاد مزیتی رقابتی در توانایی رشد مداوم ازطریق پیشرفتهای اکوسیستم نظیر دستیار هوشمند سیری یا از ایجاد ابتکارات جدید همچون نظارت بر سلامت دارد. گفته میشود اپل حسگرهای حرکتی پیشرفتهتری را در بهترین محصول پوشیدنی صوتیاش ادغام میکند و میتوان در چشمانداز محصولات صوتی اپل استفاده از از فناوری بیومتریک را متصور بود. به ادعای کو، در آینده استفاده از برند دوگانه (بیتس و ایرپاد) برای اپل بسیار مهم خواهد بود.
مینگچی کو می گوید: ایرپاد با قیمت گرانتر کاربران دستگاههای اپل را هدف قرار میدهد و هدف آنها ارائه نوآوری جدید برای افزایش ارزش افزوده است. درمقابل محصولات بیتس با قیمت ارزانتر، کاربران دستگاههای اپل و غیراپل را هدف قرار میدهند و سهم بازار این شرکت را افزایش خواهند داد. برای یادآوری، بیتس ماه گذشته جدیدترین هدفون بیسیم خود، استودیو بادز را رونمایی کرد. استودیو بادز نخستین محصول بیتس است که از جفتشدن با یک لمس در هر دو سیستمعامل اندروید و iOS و همزمان از قابلیت Find My در اندروید پشتیبانی میکند.
جالب است بدانید جدیدترین هدفون بیسیم بیتس از تراشه ۲۲ نانومتری مدیاتک بهجای تراشه H۱ اپل استفاده میکند. کو معتقد است استفاده از این تراشه مزیتهایی ازجمله کاهش زمان توسعه و هزینههای کمتر و تمایز از هدفونهای ایرپاد دارد. علاوه براین، گفته میشود درصورت رضایت از عملکرد تراشه مذکور، اپل میتواند همکاریاش را با مدیاتک گسترش دهد. ایرپاد هم همانند دیگر محصولات اپل، قابلیت سازگاری با دستگاهها و سیستم عاملهای دیگر را دارد. به عبارت دیگر شما ایرپادز را با هر دستگاه دیگری که دارای بلوتوث باشد، میتوانید استفاده کنید.
به هر حال هدفون وایرلس بسیار لوکس، شیک و جذاب بوده و هر کاربری را ترغیب به خرید و داشتن آن میکند و با پیشرفتهای زیادی که علم و فناوری در عصر فعلی دارد هر روز شاهد اضافه شدن قابلیتهای هوشمند جدیدی به ایرپادها هستیم.
بیشتر بخوانید
انتهای پیام/