نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد می‌گوید که وضعیت در افغانستان به ‌سرعت در حال تغییر است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از اسپوتنیک، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد روز چهارشنبه، ۳۰ جون در یک جلسه توجیهی گفت که روسیه معتقد است که هنگام توافق صلح در افغانستان، نقش طالبان در زندگی سیاسی کشور باید در نظر گرفته شود.

او گفت: «ما فعالانه در تمام تلاش‌ها برای برقراری صلح در افغانستان مشارکت داریم. توافق صلح باید در اسرع وقت انجام شود، زیرا طالبان ادعا می‌کنند که ۸۰ درصد خاک افغانستان در کنترل شان است. من نمی‌دانم این ارقام چقدر دقیق هستند و نمی‌توانم در مورد آن‌ها اظهارنظر کنم».

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد افزود: «اما بدون در نظر گرفتن اینکه طالبان بار دیگر بخشی از فضای سیاسی افغانستان هستند، نمی‌توان به راه حلی دست یافت».

نبنزیا خاطرنشان کرد که وضعیت در افغانستان از جمله به دلیل خروج نیرو‌های آمریکایی از این کشور، به ‌سرعت در حال تغییر است.

به گفته او، باید دید که وضعیت در افغانستان پس از خروج کامل نیرو‌های آمریکایی به کدام سمت خواهد رفت.

پیشتر دولت آمریکا اعلام کرده بود که از یکم ماه می‌ روند خروج نیروهایش از افغانستان را آغاز می‌کند و تا ۱۱ سپتامبر این روند در هماهنگی با هم پیمانان خاتمه خواهد یافت.

لازم به یادآوری است که آمریکا و طالبان در فوریه ۲۰۲۰ پس از ماه‌ها مذاکره توافقنامه صلح را در دوحه به امضا رساندند. این توافق شامل خروج نیرو‌های خارجی از افغانستان ظرف مدت ۱۴ ماه و همچنین آغاز گفتگو‌های بین‌الافغانی پس از تبادل زندانیان بود. از زمان امضای این توافق، طالبان بار‌ها واشنگتن را به نقض آن متهم کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار