سلاجقه گفت: برای امروز وزش باد نسبتا شدید به همراه گرد و خاک و احتمال وقوع طوفان در برخی مناطق استان کرمان به خصوص در شرق پیش بینی می‌شود.

مریم سلاجقه، کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، با اشاره به اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان صاف تا کمی ابری است، گفت: برای امروز وزش باد نسبتا شدید به همراه گردوخاک در برخی مناطق به خصوص در شرق استان و احتمال وقوع طوفان پدیده غالب است.

او با بیان اینکه شدت وزش باد در شهرستان‌های ریگان، فهرج و زهکلوت بیشتر است، افزود: وزش باد نسبتا شدید تا اواسط هفته در استان کرمان پیش بینی می‌شود.

سلاجقه با اعلام اینکه کاهش دید افقی، کاهش کیفیت هوا و افزایش غلظت ریزگرد‌ها در این مناطق دور از انتظار نیست، بیان کرد: مردم از آمدن در فضای باز خودداری کنند و رانندگان که قصد تردد از مسیر‌های استان کرمان به استان سیستان و بلوچستان دارند از شرایط جاده‌ها باخبر باشند.

او  با بیان اینکه روند افزایش دما همچنان ادامه دارد، بیان کرد: در حالی که مردم عنبرآباد طی ۲۴ ساعت گذشته با ۵۱ درجه  و شهداد با ۵۰ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین روز را در کشور و استان پشت سر گذاشته اند، لاله زار با دمای ۱۴ درجه سانتیگراد خنک‌ترین نقطه استان به ثبت رسیده است.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۲۱ درجه سانتیگراد اعلام کرد و گفت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات به ۴۰ درجه سانتیگراد می‌رسد.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.