کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت:برای امروز روند افزایشی دما و گرم شدن هوا در سطح استان پیش بینی می‌شود.


مریم سلاجقه، کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، با اشاره به این که هم اکنون آسمان استان صاف تا کمی ابری است گفت: برای امروز روند تدریجی افزایش دما، وزش باد نسبتا شدید به همراه گردوخاک در سطح استان پدیده غالب است.

او افزود: شدت وزش باد درشهرستان‌های ریگان، فهرج، نرماشیر، فاریاب، سیرجان، رفسنجان ،راور و منطقه زهکلوت بیشتر است.

سلاجقه بیان کرد: تا روز جمعه در ارتفاعات غرب و جنوب غرب در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر و رگبار پراکنده باران پیش بینی می‌شود

او گفت: روندتدریجی افزایش دما در استان ادامه دارد و مردم مراقب گرمازدگی باشند.

سلاجقه با اعلام اینکه گلخانه داران، مرغداری‌ها مراقب تنظیم دما باشند افزود: کشاورزان سم پاشی و محلول پاشی را در ساعات خنک انجام دهند.

سلاجقه گفت:در حالی که مردم فهرج و شهداد در ۲۴ ساعت گذشته با ۴۸ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین روز را در کشور و استان پشت سرگذاشته اند، لاله زار با دمای ۱۴ درجه سانتیگراد خنک‌ترین نقطه استان به ثبت رسیده است.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۲۱ درجه سانتیگراد اعلام کرد و افزود: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات به ۳۹ درجه سانتیگراد می‌رسد.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: وضعیت جوی ، گرمای هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار