حبیبی با توجه به تداوم روند تدریجی افزایش دما در کرمان، برای جلوگیری از خسارت گرما توصیه هایی به گلخانه داران، مرغداری ها و کشاورزان ارائه کرد.

حمیده حبیبی، رئیس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، با اشاره به اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان صاف تا کمی ابری است، گفت: برای امروز روند تدریجی افزایشی دما و وزش باد نسبتا شدید به همراه گردوخاک در سطح استان کرمان پدیده غالب است.

او افزود: شدت وزش باد در شهرستان‌های ریگان، فهرج، نرماشیر، زهکلوت، فاریاب، سیرجان، رفسنجان و راور بیشتر است.

حبیبی بیان کرد: در ارتفاعات جنوب غرب در ساعات بعد از ظهر، افزایش ابر و رگبار پراکنده باران پیش بینی می‌شود. 

او با بیان اینکه روندتدریجی افزایش دما در استان ادامه دارد از مردم خواست: مراقب گرمازدگی باشند و از رفتن در فضای باز در ساعات گرم روز خوداری کنند.

رئیس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان با اعلام اینکه گلخانه داران، مرغداری‌ها مراقب تنظیم دما باشند، افزود: کشاورزان سم پاشی و محلول پاشی را در ساعات خنک انجام دهند.

او گفت: در حالی که مردم فهرج طی ۲۴ ساعت گذشته با ۴۹ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین روز را در استان پشت سر گذاشته، لاله زار با دمای ۱۴ درجه سانتیگراد خنک‌ترین نقطه استان کرمان به ثبت رسیده است.

حبیبی حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۲۰ درجه سانتیگراد اعلام کرد و افزود: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات به ۴۰ درجه سانتیگراد می‌رسد.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار