دبیر کل ناتو در دیدار با رئیس جمهور آمریکا از توافق دو طرف برای گفت‌وگو با روسیه خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، دبیر کل ناتو اعلام کرد با رئیس جمهور آمریکا به توافق رسیدند که برای مهار روسیه باید از ابزار گفت‌وگو استفاده کنند.

ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو اظهار کرد: گفت‌وگو با روسیه نشانه ضعف نیست. در گفت‌وگو با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، به این توافق رسیدیم که تلاش برای مهار روسیه باید با مذاکره ادامه یابد.

وی پس از ملاقات با جو بایدن در حاشیه نشست ژنو، اعلام کرد: ما درباره روسیه بحث کردیم و هر دو بر روش‌های بازدارندگی، دفاع و گفت‌وگو با روسیه توافق داریم. گفت‌وگو با روسیه نشانه ضعف نیست.

استولتنبرگ اضافه کرد: حتی اگر به رابطه بهتر با روسیه اعتقاد نداریم، باید رابطه دشوار با روسیه را کنترل کنیم. کنترل تسلیحات، شفافیت، کاهش خطرها از سوی روسیه همه از مسائل مهم هستند. من از  پیمان دو جانبه خلع سلاح هسته‌ای بین آمریکا و روسیه، استقبال کردم. این معاهده در فوریه تمدید شد و اکنون قرار است در فوریه ۲۰۲۶ پایان یابد.

استولتنبرگ همچنین گفت  ناتو در حال حاضر رویکرد "بازدارندگی و گفت‌وگو" با روسیه را دنبال می‌کند.

 دبیر کل ناتو با اشاره به اینکه در این گفت‌وگو با بایدن  درباره  تروریسم بین المللی، تغییرات آب و هوا، تهدیدات سایبری و مسائل مربوط به  چین نیز صحبت کردند، اعلام کرد: ما باید درباره موضوعاتی مانند تغییرات اقلیمی و کنترل تسلیحات با چین مواجه شویم.

 او تاکید کرد: چین ارزش‌های ناتو را ندارد، بنابراین ما باید با متحدان خود در اقیانوس آرام، در درجه اول استرالیا، نیوزیلند، کره‌جنوبی و ژاپن همکاری کنیم تا از رشد اقتصادی پکن و سرمایه گذاری در توانایی‌های پیشرفته نظامی جلوگیری شود.

به گفته دبیر کل ناتو، در هنگام دیدار سران ناتو با بایدن، مسائل مربوط به چین دوباره بررسی می‌شود.

این درحالی است که روز گذشته، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، در کانال تلگرامی خود اعلام کرد: روسیه از مذاکره با ناتو اجتناب نمی‌کند و آماده گفت‌وگوی واقعی در زمینه تنش زدایی و جلوگیری از حوادث است. اما بدون مشارکت کارشناسان نظامی گفت‌وگوها درباره این موضوعات معنایی نخواهد داشت. آقای استولتنبرگ به خوبی از این امر آگاه است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
دبیر کل ناتو: گفت‌وگو با روسیه نشانه ضعف نیست .

چرا اتفاقا نشانه ضعف است . شاید بتونی مردم اروپارو دور بزنی ولی اینور دنیارو نمی تونی دور بزنی خودتون بهتر از هر کس دیگر میدونید . انقدر خودتونو مضحکه نکنید
آخرین اخبار