سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت مسکو به شرط مشارکت کارشناسان نظامی، آمادگی مذاکره با ناتو را دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، روسیه آماده مذاکره با ناتو البته با مشارکت کارشناسان نظامی است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، امروز دوشنبه در کانال تلگرامی خود اعلام کرد: روسیه آماده است تا در مورد کاهش تنش و جلوگیری از درگیری با سازمان پیمان آتلانتیک شمالی مذاکره کند، اما بدون مشارکت کارشناسان نظامی این گفتگو معنی ندارد.

زاخارووا، درباره اظهارات دبیرکل ناتو، ینس استولتنبرگ، مبنی بر اینکه مسکو به پیشنهاد برگزاری این جلسه پاسخ نداده است، گفت: روسیه از گفتگو با ناتو اجتناب نمی‌کند و آماده مذاکره واقعی در زمینه تنش زدایی و جلوگیری از حوادث است. اما بدون مشارکت کارشناسان نظامی گفتگو‌ها درباره این موضوعات معنایی نخواهد داشت. آقای استولتنبرگ به خوبی از این امر آگاه است. 

شورای ناتو و روسیه در سال ۲۰۰۲ بر اساس توافق نامه‌های میانجیگری دولت ایتالیا به رهبری سیلویو برلوسکونی تاسیس شد. این شورا آخرین جلسه خود را در ژوئیه ۲۰۱۹ برگزار کرد.

روز گذشته، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، به سخنان دبیرکل ناتو واکنش داد و اعلام کرد این نهاد معمولا به دخالت در امور داخلی کشور‌ها می‌پردازد.

پیش‌تر دبیرکل ناتو، از نگرانی این نهاد درباره تقویت همکاری بین روسیه و بلاروس سخن گفته بود و اعلام کرد که ناتو آماده است تا در صورت هرگونه تهدید از متحدان خود محافظت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار