کارشناس بازار سرمایه گفت: علی رغم برخی نگرانی ها در خصوص نماد شتران به سبب حادثه ای که روز چهارشنبه هفته گذشته در پالایشگاه تهران رخ داد، سهام این شرکت با نوسان زیادی مواجه نشد.

مهدی بیات منش کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح وضعیت امروز نماد شتران با توجه به بحران پیش آمده برای پالایشگاه تهران در روز چهارشنبه مورخ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ اظهار کرد: امروز این سهم با یک ثبات نسبی بین هشتصد و بیست تا هشتصدو سی معامله شد و علی رغم نگرانی برخی از صاحب نظران در خصوص نوسانات این سهم در اولین روز کاری از  هفته سوم خرداد ماه به سبب حادثه آتش سوزی در پالایشگاه تهران، خوشبختانه این سهم با نوسان زیادی مواجه نشد.

او بیان کرد: با توجه به اطلاعات منتشر شده از سایت tsetmc حقوقی ها‌ی این سهم حدود ۴.۲ سهم خرید کردند و حدودا ۳.۷ درصد نیز سهم فروختند همچنین  امروز ۹۵ درصد از  معاملات در این نماد توسط اشخاص حقیقی صورت گرفت.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: در حالت کلی نیز امروز کلیت بازار مثبت بوده و تحت تاثیر اخبار منفی روز چهارشنبه قرار نگرفته بود، هرچند که  لازم است اشاره کنم که علی رغم آنکه امروز حقوقی‌ها و بازار گردان این سهم باید عملکرد بهتری را از خود به نمایش می‌گذاشتند، اما بازهم تا حدودی منفعل بودند.

بیات منش تصریح کرد: از طرف دیگر می‌توان اشاره کرد که شاخص کل صنعت پالایشگاهی امروز نیز تحت شرایط بازار قرار گرفت و حدود نیم درصد با رشد مواجه شد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: سهم شتران به سبب ارزشی که دارد با یک خبر جزئی که امکان دارد برای هر پالایشگاهی رخ دهد چندان تحت تاثیر قرار نمی‌گیرد اگر هم نوسانی پیدا کند به سبب جوی که ممکن است ایجاد شود حقوقی وارد میدان می‌شود، اما امروز به نظر می‌رسد حقوقی این سهم چندان شرایط را بحرانی ندیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار