آژانس دارویی اروپا اعلام کرد واکسن فایزر عوارض نگران کننده برای کودکان ایجاد نمی‌کند و برای ایمن سازی آن‌ها در برابر کرونا قابل اتکا است.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه فرانس ۲۴، آژانس دارویی اتحادیه اروپا برای تزریق واکسن فایزر به کودکان ۱۲ تا ۱۵ ساله چراغ سبز نشان داد.

آژانس دارویی اروپا اعلام کرد واکسن کرونا ساخت دو شرکت بیوان‌تک و فایزر هیچ نگرانی عمده‌ای از نظر عوارض جانبی ایجاد نمی‌کند و بدن کودکان به خوبی با این واکسن سازگاری پیدا می‌کند.

مارکو کاوالری، یک مقام آژانس دارویی اروپا گفت: همانطور که پیش بینی شده بود کمیته دارو‌های انسانی استفاده از واکسن بیوان‌تک و فایزر در نوجوانان ۱۲ تا ۱۵ سال را تأیید کرد.

او افزود: داده‌های حاصل از آزمایشات بالینی نشان می‌دهد که این واکسن بسیار پیشگیرانه است. تا پیش از این واکسن بیوان‌تک و فایزر تنها برای افراد ۱۶ ساله و بالاتر در اتحادیه اروپا مجاز بود.

نهاد نظارت بر دارو‌های اتحادیه اروپا به استناد بررسی‌های خود اعلام کرد زین پس کودکان ۱۲ تا ۱۵ ساله نیز می‌تواند واکسن ساخت دو شرکت فایزر و بیوتک را برای ایمنی سازی در برابر ویروس کرونا دریافت کنند.

به دنبال آن، آلمان اعلام کرد پس از مجوز آژانس دارویی اروپا واکسیناسیون کودکان بالای ۱۲ سال را از ۷ ژوئن آغاز می‌کند. آمریکا و کانادا پیش از این واکسن کرونا ساخت فایزر را برای کودکان ۱۲ تا ۱۵ تایید کرده بودند.

شرکت بیوان‌تک و فایزر در ماه مارس اعلام کردند بررسی‌ها نشان داده واکسن دو دوزه آن‌ها در آزمایش ۲۲۶۰ کودک ۱۲ تا ۱۵ ساله ایمن و بسیار موثر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار