افزایش بودجه نظامی آمریکا برای مقابله با چین

جو بایدن دستور داد بودجه نظامی آمریکا به منظور گسترش زرادخانه‌های هسته‌ای برای مقابله با چین افزایش یابد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا خواستار افزایش بودجه نظامی این کشور برای گسترش زرادخانه هسته ای شد.

بر این اساس، بودجه ۷۱۵ میلیارد دلاری که قرار است امروز برای بررسی به کنگره امریکا ارسال شود، به منظور توسعه سلاح‌های جنگی و تجهیزات نظامی و نیز تقویت زرادخانه‌های هسته‌ای آمریکا است.

همچنین آموزش نیرو‌های نظامی، اجرای طرح‌های بازدارنده در اقیانوس آرام و نیز توسعه سلاح‌های هسته‌ای از دیگر مواردی است که در بودجه امسال آمریکا برای موارد نظامی لحاظ شده است.

به گفته منابع خبری، طرح بازدارندگی اقیانوس آرام در سایه ترس از چین و به منظور تقویت رقابت در اقیانوس هند و آرام در نظر گرفته شده است. هدف این طرح افزایش آمادگی نظامی آمریکا از طریق تقویت سیستم رادارها، ماهواره ها، و سیستم‌های موشکی است.

پنتاگون به منظور تامین این بودجه درصدد فروش برخی تجهیزات قدیمی نظامی به متحدان خود است. از جمله این تجهیزات می‌توان به چهار فروند کشتی نظامی، چندین هواپیمای A-۱۰ با قابلیت پشتیبانی از فاصله کم از نیرو‌های زمینی و نیز چندین فروند هواپیمای KC-۱۰ و KC-۱۳۵ در ناوگان سوخت رسانی هوایی است.

بودجه امسال آمریکا در زمینه نظامی در مقایسه با بودجه سال گذشته حدود ۲ درصد افزایش داشته که بیشتر این افزایش به منظور توسعه بخش هسته‌ای و زرادخانه‌های اتمی است. آمریکا در سایه ترس از گسترش روابط چین و روسیه بخش اعظمی از بودجه نظامی پیشنهادی را به توسعه سلاح‌های مافوق صوت و سیستم سلاح‌های هسته‌ای پیشرفته اختصاص داده است.

به گفته منابع خبری، دولت بایدن پیشنهاد خرید ۸۵ فروند هواپیمای جنگنده نظامی از نوع F-۳۵ را نیز مطرح کرده است. در دو سال گذشته ۷۸ و ۷۹ فروند از این هواپیما قرار بود خریداری شود که در نهایت کنگره با تعداد بیشتری موافقت کرد.

این طرح بودجه نظامی آمریکا در حالی مطرح می‌شود که در هفته‌های گذشته و در پی بالا گرفتن تنش‌ها میان چین و تایوان بر سر موضوع تنگه تایوان، مقامات چین آمریکایی‌ها را باعث  تشدید تنش ها در این آبراه بین المللی عنوان کرده اند.

مقامات آمریکایی همچنین در ماه‌های اخیر از توسعه همکاری همه جانبه چین و روسیه در زمینه‌های مختلف بار‌ها اظهار نگرانی کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۰۷ خرداد ۱۴۰۰
خدا را شکر چینی ها حرکتی یا حرفی تهدید آمیز نزدند که اینها اینطور آماده میشوند اگر حرکتی از طرف چینی ها صورت بگیرد اینها چه خواهند کرد؟
آخرین اخبار