سازمان ملل، آمریکا و شورای اروپا آزادی رئیس جمهور و نخست وزیر مالی و حفظ آرامش در این این کشور را خواستار شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الحدث، برخی منابع دیپلماتیک بامداد امروز (سه‌شنبه) از وقوع کودتای نظامی در مالی و دستگیری نخست‌وزیر و رئیس‌جمهور دولت موقت این کشور خبر دادند.

«آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل در صفحه شخصی خود در توئیتر، حفظ آرامش و آزادی مقامات بازداشت شده در کشور مالی را خواستار شد.

دفتر سازمان ملل در مالی نیز خواستار آزادی فوری رئیس جمهور و نخست وزیر این کشور و بازخواست عاملان بازداشت آن‌ها است.

در این خصوص، رئیس شورای اروپا ربوده شدن رئیس جمهور و نخست وزیر مالی را محکوم کرد و بازگشت به نظام قانونی این کشور را خواستار شد.

وزارت خارجه آمریکا نیز آزادی غیرمشروط مقامات ارشد مالی را خواستار شد.

براساس گزارشات منتشر شده، «باه نداو» رئیس‌جمهور، «موکتار اونین» نخست‌وزیرو «سلیمانه دوکور» وزیر دفاع کشور مالی همگی به یک پایگاه نظامی واقع در منطقه «کاتی» در بیرون از پایتخت این کشور انتقال یافته اند.

پس از نخستین کودتا در سال ۲۰۱۲ در مالی و ایجاد بی ثباتی در کشور، گروه‌های تروریستی متعدد که خود را متحد القاعده و داعش می‌دانند فعالیت خود را آغاز کردند.

نیرو‌های سازمان ملل و فرانسه برای مبارزه با گروه‌های افراطی در شمال مالی و منطقه ساحل در این کشور مستقر هستند. در مالی چندین گروه جدایی‌طلب و شورشی وجود دارد. دولت این کشور در سال ۲۰۱۵ با این گروه‌ها به توافق رسید، اما همچنان بی ثباتی در مالی حکمفرماست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار