فرماندار مارگون گفت: این شهرستان به دلیل افزایش شمار مبتلایان و قربانیان کرونا قرمز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، قائمی فرماندار مارگون در جلسه شورای سلامت گفت: این شهرستان از جمله مناطقی بود که در شرایط اوج شیوع کرونا به خوبی کنترل شد.

قائمی افزود: با ورود گردشگران در تعطیلات اخیر و همچنین کوچ عشایر به مناطق ییلاقی این شهرستان از وضعیت زرد به قرمز تغییر رنگ داد.

او با بیان اینکه این امر ناشی از سهل انگاری و کنترل نکردن ورودی‌ های شهرستان مارگون بوده است ادامه داد: ورود افراد غیر بومی از استان‌ های همجوار به مناطق گردشگری شهرستان مارگون یکی دیگر از مهمترین دلایل تشدید بیماری کرونا در این شهرستان است.

فرماندار شهرستان مارگون ادامه داد: برای پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا در دیگر مناطق این شهرستان باید هرچه سریع تر مصوبات ستاد کرونا به جد اجرایی شود و مردم و مسافران و حتی عشایر ملزم به رعایت محدودیت‌ های کرونایی شوند. 

او با بیان اینکه ازهمه عشایر کوچ رو که از این شهرستان تردد می‌کنند تست کرونا گرفته می‌شود گفت: از تردد این افراد در شهر مارگون نیز جلوگیری می‌شود.

ممنوعیت ورود گردشگران به مناطق گردشگری، خودداری از برگزاری تجمعات، برخورد با متخلفان دستورالعمل‌ های کرونایی، ممنوعیت برگزاری مراسم عروسی تا اطلاع ثانوی، برگزاری مراسم تشییع و تدفین با شرکت حداقل افراد، کنترل روستا‌های درگیر با بیماری کرونا و قرنیطنه افراد مبتلا از مصوبات این نشست بود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.