مرادنیا گفت: راه‌های اصلی و روستایی در استان کردستان با نگاە بە میانگین کشوری نیازمند توجە جدی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، بهمن مرادنیا استاندار کردستان در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های کشور که به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، خواستار تشکیل کارگروهی برای اولویت بندی و رفع نیاز‌های استان در سطح وزارتخانه شد وگفت: در این کارگروه لازم است نیاز‌های اساسی استان در بخش راه و حمل و نقل و با تدوین برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت مد نظر قرار بگیرد تا بر اساس آن برنامه‌ها پیش برویم.

اوراه مریوان به سنندج، فرودگاه سقز، راه آهن و کریدور شمال به جنوب را جزو اولویت‌های استان برشمرد و افزود: با مقداری تلاش و تخصیص اعتبارات مورد نیاز این پروژه‌ها می‌توانند ظرف دو یا سه ماه آینده به بهره برداری برسند.

مرادنیا با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی باید نسبت به احداث کنار گذر در شهر‌های استان توجه خاص و ویژه نشان دهد، اظهار کرد: اگر در نبود کنار گذر در شهر‌ها اتفاقی روی دهد قابل جبران نخواهد بود و همه در این رابطه مسئولیت دارند.

استاندار کردستان در بخش دیگری از سخنان خود از عدم سرعت در ساخت کریدور شمال به جنوب گله کردو گفت: این راه می‌تواند کاهش دهنده بسیاری از تصادفات در این محور باشد و انتظار است بخش‌های نا ایمن بخش‌های ساخته شده از این پروژه نیز برطرف شود.

استاندار کردستان با بیان اینکه مرز سیرانبند رسمی شده و از آن تردد کالا و مسافر صورت می‌گیرد وضعیت راه این مرز را بسیار بد توصیف کرد و افزود؛ برای ساخت راه بانه تا مرز سیرانبند بخش خصوصی اعلام آمادگی کرده است ودر صورت موافقت بخش خصوصی می‌تواند کار را به سرانجام برساند.

مرادنیا اضافه کرد؛ بنا به گزارشات و آمار‌های موجود ٨۴ درصد تصادفات جاده‌ای استان در محور‌های دو خطه روی می‌دهد و این آمار‌ها نشان می‌دهند که توجه به چهار خطه شدن راه‌های اصلی استان اجتناب ناپذیر است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.