باشگاه خبرنگاران جوان؛ محبوبه کباری - طبق جدیدترین آمارهای اعلام شده از سوی سازمان هواپیمایی کشور متوسط تاخیر در هر پرواز در ۹ ماه ابتدای امسال اعلام شد.
همزمان با اطلاعات ارائه شده شرکت هواپیمایی آساجت ۷ دقیقه، یزد ایر ۷ دقیقه، ماهان ۱۰ دقیقه، معراج ۱۲ دقیقه، پارس ایر ۱۶ دقیقه، قشم ایر ۱۶ دقیقه، ساها ۱۶ دقیقه، فلای پرشیا ۱۷ دقیقه، کاسپین ۱۸ دقیقه و هواپیمایی آسمان ۱۹ دقیقه به ترتیب کمترین میزان تاخیرات در هرپرواز به طور متوسط را داشتهاند.
براساس این گزارش با توجه به برنامه ریزیهای صورت گرفته برنامه ریزی برای افزایش تعداد ناوگان هوایی در دستورکار قرارگرفته است که همین امر خود نقش بسیارموثری را در بهبود افزایش پروازها وامنیت پروازها دارد.
با توجه به آنکه همواره تاخیر در انجام پروازها یکی از مهمترین مشکلات در حوزه هوایی کشور به شمار میرود که در بسیاری از مواقع باعث ایجاد مشکلاتی برای مسافران در بخشهای مختلف میشود بنابراین سازمان هواپیمای کشور اقدام به طراحی قانون حقوق مسافر کرده است.
گفتنی است حقوق مسافر (هوایی (حقوقی ناشی از خرید بلیت) قرارداد توسط مسافر از شرکت هواپیمایی و یا نمایندگیهای فروش مجاز که در برگیرنده مجموعهای از سیاست ها، رویه ها، استانداردها، ضوابط و الزاماتی است که رفتار شرکت هواپیمایی عوامل اجرایی امور پروازی را نسبت به مسافران تعیین میکند. رعایت این شیوه نامه بر اساس مفادماده ۵ قانون هواپیمایی کشوری و همچنین کنوانسیون ورشو ۱۹۲۹ و پروتکلهای بعدی آن و قانون تعیین حدود مسئولیت شرکتهای هواپیمایی ایرانی مصوب ۱۳۹۱ برای کلیه شرکتهای هواپیمایی ایرانی و خارجی از مبادی یا به مقاصد فرودگاهی کشور ایران، لازم الاجرا است.
کمبود باندهای فرودو تیک آف چرا نمیگید ؟؟؟؟